5%

نرسینو سامانه جامع خدمات درمانی

پرستاری کودک در منزل

Babysitting at home

در کل به بی بی سیتر یا پرستار کودک که وظیفه نگهداری از کودک را بر عهده دارد به فردی گفته می شود که دانش پرستاری کودک در منزل را داشته باشد و تمام آموزش های لازم در مورد کودکان و نوزدان را دیده باشد. محل کار این افراد معمولا در منزل کودک می باشد. شما می توانید خدمات پرستاری کودک در منزل را از نرسینو دریافت نمایید.

پرستاری کودک در منزل نرسینو

یکی از خدماتی که توسط مراکز خدمات پرستاری ارائه می دهند پرستاری کودک در منزل می باشد. خیلی از زوج های جوان ممکن است به دلیل مشغله کاری که دارند و هر دو مشغول به  کار هستند نتواند از کودک خود مراقبت کنند. حتی در این مراکز نیز می توان نیازهای مادر را در زمینه های رشد و تربیت کودک نیز آموزش داد.

مراقبت از نوزاد باید طبق اصول و قواعد خاصی انجام گیرد . مثلا چه ساعتی نوزاد نیاز خوردن شیر دارد. چه مقدار باید بخوابد. آماده کردن استریل و بهداشتی شیر خشک نوزاد، خواباندن نوزاد در زمان مشخص و منظم، ماساژ دادن نوزاد، مرتب کردن تخت نوزاد، مراقبت از نوزاد چند قلو، تهیه غذا برای نوزاد چند ماهه. از وظایفی است که یک فرد که مسئولیت پرستاری کودک در منزلرا بر عهده دارد باید انجام بدهد.

نحوه پرستاری کودک در منزل چگونه است؟

ممکن است مراقبت از نوزاد پسر سخت تر از نوزاد دختر باشد به این دلیل که پسرهای شیطنت های خاص خود را دارند و نوزاد دختر آرام تر نیز می باشد به همین دلیل فردی که می خواهد از نوزاد پسر مراقبت کند باید حوصله و صبر بیشتر داشته باشند تا بتواند از این نوزادان مراقبت کند هم چنین خیال والدین آنها را راحت کند که از نوزاد از به نحوه احسنت مراقبت می شود .

پرستاری کودک در منزل یعنی چی؟

در کل به بی بی سیتر یا پرستار کودک که وظیفه نگهداری از کودک را بر عهده دارد به فردی گفته می شود که دانش پرستاری کودک در منزل را داشته باشد و تمام آموزش های لازم در مورد کودکان و نوزدان را دیده باشد. محل کار این افراد معمولا در منزل کودک می باشد بنابراین باید شخصی قابل اعتماد، متخصص، مهربان و با حوصله باشند.

پرستاری کودک در منزل چه اصولی دارد؟

به صورت کلی نوزادان مراقبت بیشتری نیاز دارند . با وجود تفاوت های که کودکان با یک دیگر دارند برای هر کودکی درمنزل برنامه و خدمات مشخصی باید جداگانه تعیین شود که این خدمات معمولا با توجه به نیاز خانواده صورت می گیرد. خدماتی مانند تغذیه، بهداشت، سلامت جسمی، سلامت روانی و … . پرستار کودک در جهت این که کودک باید رشد کند و در سلامتی کامل به سر ببرد باید وعده های غذایی و ایجاد فضای شاد و کودکانه فعالیت های سرگرم کنند کوشا باشد.

نکات مهم استخدام نگهداری از کودک

قبل از اینکه بخواهید فردی را برای پرستاری کودک در منزلخود استخدام کنید حتما این مسئله را به کودک اعلام کنید. به این دلیل که سازگاری کودک با این اوضاع ممکن است سخت باشد و تا این که بخواهد با این موضوع کنار بیاید سخت باشد همچنین ممکن است از ماندن در کنار ماقب خود نیز ترس داشته باشد. بهتر است که چند هفته قبل از اینکه کودک را کاملا از خود جدا کنید، برنامه ریزی کنید که که به تدریج کودک در حضور شما با شرایط جدید آشنا شود. در نظر داشته باشید که این یک واقعیت جدید هم در زندگی شما هم در زندگی کودک شما می باشد پس به خودتان و کودکتان فرصت لازم جهت سازگاری با این شرایط جدید را بدهید. همچنین بهتر است که هر روز درمورد اتفاقات روز و تجربه و احساس فرزند خود با او صحبت کنید.

هزینه پرستاری کودک در منزل چقدر می باشد؟

نرخ و تعرفه مراقبت و نگهداری از کودکان هر ساله تغییر می کند این نرخ توسط شورای عالی خدمات درمانی و مراکز پرستاری کودک در منزلو پرستاری تعیین یم شود. همچنین خدمات و شرایطی که خانواده ها برای دریافت خدمات از این مراکز انتظار دارند نیز در نرخ نهایی پرستاری کودک در منزلتاثیر گذار می باشد.

پرستاری کودک در منزل در منزل چگونه است؟

معمولا و در بیشتر مواقع افرادی که برای فرزند خود یک مراقب استخدام می کنند بیشتر خواهان آن هستند که کودکشان در خانه باقی بماند و پرستار به خانه کودک مراجعه کند. پرستاری کودک در منزلدر منزل نیز راحتتر بوده و احساس کودک نیز بهتر می باشد.

موسسه نگهداری از کودک

استخدام پرستار کودک وجود دارد. روش اول همان استخدام از طریق معرفی دوستان و آشنایان، آگهی دادن و… است که در واقع شما پرستار کودک را به صورت خصوصی و شخصاً استخدام می کنید. روش دیگر برای استخدام پرستار کودک، اقدام از طریق مراکز پرستاری و موسسه نگهداری از کودک است. در این موسسه پرستار یا بی بی سیتر های زیادی هستند که تحصیلات و سابقه های مختلفی داشته و شما می توانید براساس نیاز خودتان هر کدام را که بیشتر نیاز داشتید انتخاب کنید.

خدمات پرستاری کودک در منزل

زمانی که شما می خواهید برای کودک خود یک بی بی سیتر استخدام کنید بهتر است که درخواست و خدماتی که از او انتظار دارید را از قبل آماده کرده باشید تا بتوانید پرستار مورد نظر خود را پیدا کنید:

  1. انجام امور بهداشت کودک
  2. ارتقاء سلامت جسمی کودک
  3. ارتقاء سلامت روانی کودک
  4. تهیه غذای کودک
  5. انجام امور منزل

در این محتوا در مورد این که مراکز نگهداری از کودک چه خدماتی ارائه می دهند و برای این که بتوانید یک پرستار کودک استخدام کنید چه روش های وجود دارد پرداخته ایم.

اسکرول به بالا