5%

نرسینو سامانه جامع خدمات درمانی

تست پی سی ار مشهد

Mashhad PCR test

تست پی سی ار مشهد در منزل به این صورت است که ابتدا دو رشته‌ مارپیچی که DNA را تشکیل می‌دهند، در دمای بالا ذوب شده و از یکدیگر جدا می‌شوند. این مرحله از تست PCR، ذوب DNA نام دارد.مرحله‌ی دوم، شامل پایین آمدن دما می‌باشد و شرایطی ایجاد می‌کند که هر کدام از رشته‌های از هم جداشده، به عنوان یک الگو عمل کند. تست PCR در هر بار انجام بین ۲۰ تا ۴۰ بار فرآیند تغییر دما را تجربه می‌کند. شما می توانید خدمات تست پی سی ار مشهد را از نرسینو دریافت نمایید.

تست پی سی ار مشهد نرسینو

مشهد يكي از شهرهايي بود كه در پيك دلتاي اخير كرونا، بسيار آسيب ديد. به همين خاطر اكنون بسيار توصيه مي شود كه به منظور جلوگيري از فاجعه اخير، افرادي به محض مشاهده اولين علائم به پزشك مراجعه كرده و تست پي سي ار بدهند.تست PCR که برای تشخیص بیماری کرونا، از طریق نمونه‌گیری ماده ژنتیکی ویروس که RNA نامیده می‌شود، انجام می‌گیرد. این آزمایش با استفاده از نمونه‌های دستگاه تنفسی یعنی بزاق انتهای حلق و مخاط بینی، بیماری کوید ۱۹ را تشخیص می‌دهد. بر اساس نتایج تحقیقات، تست پی سی ار مشهد معتبرترین تست تشخیصی کرونا است.

جهت دریافت خدمات تست pcr در منزل می توانید وارد صفحه تست کرونا در منزل شوید و با شماره تماس های موجود با نرسینو تماس حاصل فرمایید.

تست کرونا PCR مشهد

تست PCR که برای تشخیص بیماری کرونا، از طریق نمونه‌گیری ماده ژنتیکی ویروس که RNA نامیده می‌شود، انجام می‌گیرد. این آزمایش با استفاده از نمونه‌های دستگاه تنفسی یعنی بزاق انتهای حلق و مخاط بینی، بیماری کوید ۱۹ را تشخیص می‌دهد. بر اساس نتایج تحقیقات، تست پی سی ار مشهد معتبرترین تست تشخیصی کرونا است. علاوه بر این، با توجه به این نکته که ویروس کرونا به سرعت و به راحتی در میان افراد انتقال می‌یابد، تست پی سی ار مشهد و تشخیص به موقع آلودگی فرد نقش مهمی در درمان و جلوگیری از انتشار ویروس دارد.

تست پی سی ار مشهد
سه مرحله اصلی برای آزمایش PCR برای تشخیص کووید-۱۹ وجود دارد:
• جمع آوری نمونه با استفاده از یک سواپ برای جمع آوری مواد تنفسی موجود در بینی شما انجام می‌شود. پس از جمع آوری نمونه، سواپ در یک لوله مهر و موم شده و سپس به آزمایشگاه ارسال می شود.
• هنگامی که تکنسین آزمایشگاه نمونه را دریافت می‌کند، فرایندی به نام استخراج را بر روی نمونه انجام می‌دهد. در این فرایند ماده ژنتیکی هر ویروسی که وجود داشته باشد از نمونه جدا می‌شود.
• سپس مرحله PCR انجام می‌شود. در این مرحله از مواد شیمیایی ویژه و دستگاهی به نام سیکلر حرارتی استفاده می‌کنند. این دستگاه باعث ایجاد واکنشی می شود که میلیون ها نسخه از قسمت کوچکی از ماده ژنتیکی ویروس SARS-CoV-2 را تولید می‌کند. در طول این فرآیند ، اگر SARS-CoV-2 در نمونه وجود داشته باشد، یکی از مواد شیمیایی نور فلورسنت تولید می‌کند. این نور فلورسنت یک “سیگنال” است که توسط دستگاه PCR تشخیص داده می‌شود و از نرم افزار ویژه برای تفسیر سیگنال به عنوان نتیجه آزمایش مثبت استفاده می‌شود.

نحوه انجام تست کرونا پی سی ار مشهد

تست پی سی ار مشهد در منزل به این صورت است که ابتدا دو رشته‌ مارپیچی که DNA را تشکیل می‌دهند، در دمای بالا ذوب شده و از یکدیگر جدا می‌شوند. این مرحله از تست PCR، ذوب DNA نام دارد.
مرحله‌ی دوم، شامل پایین آمدن دما می‌باشد و شرایطی ایجاد می‌کند که هر کدام از رشته‌های از هم جداشده، به عنوان یک الگو عمل کند.
تست PCR در هر بار انجام بین ۲۰ تا ۴۰ بار فرآیند تغییر دما را تجربه می‌کند. هر سیکل از مراحل متفاوتی تشکیل شده‌اند که موارد زیر بین تمام روش‌های تست PCR مشترک هستند.
• آغاز: در این مرحله، دمای محفظه‌ی تعبیه شده برای انجام واکنش‌های مورد نیاز تا حدود ۹۶ درجه سانتی‌گراد گرم می‌شود.
• دناتوراسیون: در واقع مرحله‌ی اول سیکل تست PCR، این مرحله است. در مرحله‌ی دناتوراسیون مولکول دو رشته‌ای DNA ذوب شده و در اثر شکستن بیوندهای بین دو رشته، دو مولکول DNA تک رشته‌ای ایجاد می‌شود.
• اتصال: دمای محفظه در ابتدای این مرحله به ۶۵-۵۰ درجه‌ی سانتی‌گراد کاهش می‌یابد و موجب چسبیدن پرایمرها به رشته‌های تنهای DNA می‌شود. این مرحله ۴۰ – ۲۰ ثانیه به طول می‌انجامد.
• گسترش یا طویل شدن: ابتدا درما به ۸۰-۷۵ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد. این آنزیم معمولا در دمای ۷۲ درجه‌ سانتی‌گراد قابلیت انجام واکنش را پیدا می‌کند. DNA پلیمراز در این مرحله یک رشته جدید بر اساس رشته الگو تولید می‌کند. زمان مورد نیاز برای این مرحله وابسته به DNA پلیمراز استفاده شده و طول ناحیه‌ی هدف برای تکثیر می‌باشد.
فرآیندهای انجام شده در این مرحله، که در نهایت منجر به رشد زنجیره می‌باشند یک سیکل را تشکیل خواهند داد.

نحوه انجام تست کرونا پی سی ار مشهد

انواع تست PCR مشهد

آزمون‌های مربوط به تست PCR، به دو بخش عمده قابل تقسیم‌بندی می‌باشند. نوع کیفی که در آن نوع میکرو اورگانیسم‌ها مشخص می‌شود و نوع کمی که در نتیجه‌ی آن تعداد میکرو اورگانیسم‌ها مشخص می‌شود.
در سال‌های اخیر و با پیشرفت علم و تکنولوژی، روش‌ های جدید و پیشرفته‌ دیگری از تست پی سی ار مشهد، به وجود آمده‌اند به به صورت خلاصه به چندین مورد از آنان اشاره می‌نماییم:
• تست RT-PCR: الگوی اولیه در این نوع از تست PCR، مولکول RNA می‌باشد که تک زنجیره‌ای باشد.
• تست Nested-PCR: در این روش از دو جفت یرایمر برای بالاتر بردن حساسیت تست PCR استفاده می‌شود.
• تست مالتیپلکس PCR: در این روش از چند جفت پرایمر برای تکمیل پرخه استفاده می‌شود. از این روش در تشخیص‌های مربوط به میکروب‌شناسی بالینی و تشخیص جزء به جزء عفونت‌های در هم آمیخته استفاده می‌شود.
تست‌های عنوان شده از جمله روش‌هایی است که بعد از ابداع تست PCR، به تکمیل این روش تست ارزشمند پرداخته‌اند.
تنها روش مناسب برای انجام غربالگری کرونا، تست pcr است. در این روش، به تشخیص ویروس فعال در نمونه‌ی فرد آزمایش‌دهنده پرداخته می‌شود. مثبت بودن نتیجه‌ی تست، به معنی حضور ویروس فعال در نمونه‌ی فرد می‌باشد. در چنین شرایطی، فرد قابلیت انتقال ویروس به سایر افراد را دارا می‌باشد.لذا، انجام تست pcr، بر خلاف آزمایش آنتی‌بادی، ابتلای فرد مشکوک در لحظه‌ی انجام آزمایش را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در صورتی که علائم بالینی ابتلا به کرونا را تجربه می‌نمایید، یا با فردی که تست کرونای با پاسخ مثبت داشته است در ارتباط نزدیک بوده‌اید، انجام آزمایش pcr کرونا برای شما ضروری می‌باشد. تا در صورت انتقال ویروس بهشما، در سریعترین زمان ممکن خود را قرنطینه نمایید و مانع انتقال ویروس به دیگران شوید. تست پی سی ار مشهد، با نمونه‌گیری از انتهای حلق و بینی، توسط ابزاری به نام سواپ پنبه‌ای انجام می‌شود.

اسکرول به بالا