5%

نرسینو سامانه جامع خدمات درمانی

ویزیت پزشک عمومی در منزل

General practitioner visit at home

گاهی اوقات پیش می آید که در خانه نیازمند چکاپ پزشک برای سنجش وضعیت سلامتی خود هستیم. اما یا آن قدر حالمان ناخوش است که نمیتوانیم به پزشک عمومی مراجعه کنیم و یا اینکه به علت ترس از کرونا و مبتلا شدن به این ویروس، می ترسیم که به مطب برویم. در این شرایط بهترین گزینه این است که از خدمات ویزیت پزشک عمومی در منزل بهره بگیریم. در حال حاضر نرسینو این خدمت را در منزل برای شما عزیزان انجام میدهد

ویزیت پزشک عمومی در منزل نرسینو

خدماتی که پزشک عمومی در منزل می ‎‌تواند ارائه دهد، شامل طیف وسیعی از بیماری ‌های مختلف است که پزشک در منزل می‌ تواند آن ها را درمان کند. در ادامه به معرفی بیماری‌ هایی که برای درمان می ‌توانید از خدمات ویزیت پزشک عمومی در منزل بهره بگیرید:

  • بررسی مشکلات مربوط به خون از جمله کم خونی، غلظت خون یا رقیق بودن آن
  • درمان دیابت و ویزیت بیماران دیابتی
  • بیماری ‎‌های هیپوفیز و تیروئید
  • در صورت تشنج فردی در خانه، پزشک عمومی می تواند کمک کننده باشد.
  • سکته‎‌ی مغزی
  • بیماری‌ های مربوط به کلیه و کبد، توسط پزشک عمومی در منزل ویزیت می شود
  • مشکلات مربوط به دستگاه تنفسی شامل ذات‎‌الریه، آسم و فیبروز ریه
  • حملات مختلف قلبی در منزل

خدمات ویزیت پزشک عمومی در منزل نرسینو

مزاياي پزشک عمومی در منزل

استفاده از خدمات پزشک عمومی در منزل می تواند مزایایی به شرح زیر داشته باشد:

  • کاهش هزینه‎‌های رفت و آمد به مراکز درمانی

طبیعی است که با حضور پزشک در منزل بیمار، تمام هزینه ‎‌های رفت و آمد بیمار به مطب پزشک، صفر خواهد شد. علاوه بر آن، دیگر زحمتی بر عهده‎ بیمار به علت رفت و آمد به مراکز درمانی وجود نخواهد داشت و همراهان بیمار نیز می توانند به سایر کارهای خود رسیدگی کنند.

  • صرفه جویی در زمان

حضور پزشک در منزل باعث می‎شود که بیمار نیازی به منتظر ماندن در صفوف طولانی انتظار مراکز درمانی نداشته باشد و این مورد بیشتر زمانی اهمیت پیدا خواهد کرد که بیمار در شرایطی نباشد که بتواند در صف انتظار مراکز درمانی زمان را سپری کند.

  • کاهش حضور افراد مسن در خانه‌‎ی سالمندان برای دریافت خدمات بهتر درمانی

علت این موضوع این است زمانی که سالمند در منزل خود بتواند با یک تماس با مرکز درمانی، پزشک را به منزل خود بیاورد، بنابراین نیازی به مراقبت پزشکی در خانه‎‌ی سالمندان نخواهد داشت و در نتیجه تعداد سالمندان بستری در خانه سالمندان کمتر خواهد شد.

  • کاهش زمان بستری شدن در بیمارستان

با حضور پزشک عمومی یا متخصص در منزل بیمار، فرد نیازی به بستری شدن طولانی جهت مراقبت های ویژه در بیمارستان ندارد و پس از انجام عمل جراحی می تواند به خانه برگردد چرا که پزشک برای چک بیمار میتواند در دوره های مختلف به منزل وی برود.

  • تشخیص زود هنگام بیماری

هنگامی که پزشک در منزل بیمار حضور پیدا کند، با خیال راحت و بدون توجه به افرادی که در صف انتظار هستند، میتواند به وضعیت بیمار به طور دقیق رسیدگی کرده و در صورت وجود بیماری، زودتر تشخیص دهد تا بیمار برای درمان پیش از شدید تر شدن بیماری اقدام کند.

  • کاهش یافتن عوارض جانبی دارو

پزشک با چک کردن مرتب بیمار، و داروهای مصرفی وی، می تواند زمان استفاده داروها را به بیمار گوشزد کرده و در صورت درمان کامل، آنها را قطع کند. حضور پزشک عمومی در منزل، می تواند موجب کاهش عوارض جانبی دارو شود.

  • کمک به استقلال عملکردی بیمار

زمانی که بیمار بتواند پزشک را به منزل خود بیاورد، نیاز به هیچ همراهی برای انجام کارهای روزمره‎ خود نخواهد داشت و برای رفت و آمد به پزشک به کمک دیگران نیاز پیدا نخواهد کرد. چرا که پزشک با یک تماس در منزل وی حضور پیدا می کند. همین مورد نیز موجب اسقلال عملکردی بیمار خواهد شد. علاوه بر آن نیز، چنانچه بیمار نتواند کارهای روزمره‎ی خود را انجام دهد، می تواند پرستار خصوصی خود را در منزل  استخدام کند تا به طور کامل از کمک سایر افراد بی نیاز شود. البته طبیعی است که حضور سایر افراد خانواده در منزل می‌تواند کمک کننده باشد.

  • مصون ماندن از خطرات بیرون از خانه

ویزیت پزشک عمومی در منزل بیمار باعث می‎‌ شود تا بیمار برای انجام معاینات ساده به مراکز درمانی که ممکن است آلوده به انواع ویروس های مختلف باشند، نرفته و از بیماری‌ های واگیردار در امان باشد. امروزه با وجود بیماری کرونا در جوامع مختلف، حضور پزشک در منزل بیمار امتیازی است که موجب حفظ هرچه بیشتر سلامتی بیمار می ‌‎شود. همچنین برای تشخیص کووید ۱۹ می‌توانید از تست کرونا در منزل استفاده کنید.

  • کاهش اضطراب کودکان

 بسیاری از کودکان، در هنگام مراجعه به مطب پزشک، دچار استرس و اضطراب می ‌شوند و تجربه‌ی بدی را پشت سر می ‌گذارند. اما اگر از ویزیت پزشک عمومی در منزل استفاده شود. کودکان در خانه که محیط امن ‌تری برای آنان است، ویزیت می‌شوند و این مراحل را با راحتی و آسایش بهتری طی می ‌کنند.

ویزیت پزشک عمومی  در منزل

هزینه ویزیت پزشک عمومی در منزل

هزينه و نرخ ويزيت پزشك عمومی در منزل با توجه به خدمات ارائه شده، تزریق سرم، شهر مورد نظر، مسافت و … می تواند متغیر باشد. بدیهی است که هزینه دکتر عمومی تهران با هزینه ویزیت دکتر عمومی در مشهد متغیر می باشد.

جمع بندی

حضور پزشک در منزل می تواند مزایای بسیاری از جمله کاهش اضطراب کودکان؛ استقلال بیمار، صرفه جویی در زمان، عدم آلودگی به ویروس کرونا و … داشته باشد. خدمات کلی پزشک عمومی در منزل می تواند شامل درمان بیماری های کلیوی، ریوی، قلبی و عروقی، تجویز دارو، تزریق سرم و پانسمان باشد. هزینه این خدمات به موارد متعددی بستگی دارد و در شرایط مختلف متفاوت است.

اسکرول به بالا