5%

نرسینو سامانه جامع خدمات درمانی

تست پی سی ار اصفهان

Isfahan PCR test

جهت دریافت خدمات تست پی سی ار اصفهان می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر درخواست خود را ارسال نمایید.

تست پی سی ار اصفهان نرسینو

طبق دستورالعمل هاي سازمان جهاني بهداشت؛ کسانی که علائم بیماری کووید 19 را دارند، باید بر اساس قوانین و مقررات بهداشتی محلی، مورد آزمایش قرار گیرند. ضرورت انجام تست پي سي ار در شهرهاي بزرگي مانند اصفهان مشخص مي شود؛ زيرا در شرايط پندمي در صورتي كه دير متوجه شويد كه به ويروس كرونا مبتلا شده ايد ممكن است اطرافيان خود را نيز الوده كنيد. در ادامه اين مطلب درباره تست پی سی ار اصفهان صحبت خواهيم كرد.

طبق دستورالعمل هاي سازمان جهاني بهداشت؛ کسانی که علائم بیماری کووید 19 را دارند، باید بر اساس قوانین و مقررات بهداشتی محلی، مورد آزمایش قرار گیرند. ضرورت انجام تست پي سي ار در شهرهاي بزرگي مانند اصفهان مشخص مي شود؛ زيرا در شرايط پندمي در صورتي كه دير متوجه شويد كه به ويروس كرونا مبتلا شده ايد ممكن است اطرافيان خود را نيز الوده كنيد. در ادامه اين مطلب درباره تست پی سی ار اصفهان صحبت خواهيم كرد.

جهت دریافت خدمات تست pcr در منزل می توانید وارد صفحه تست کرونا در منزل شوید و با شماره تماس های موجود با نرسینو تماس حاصل فرمایید.

تست پی سی ار اصفهان

انواع تست كرونا

  • RT-PCR

این تست دقیق ترین تست در تشخیص کووید 19 است اما نتیجه آن بین 24 تا 72 ساعت مشخص می شود و در برخی موارد که لازم است نمونه ها در یک آزمایشگاه نسبتاً مجهز مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند، حتی زمان بیشتری به طول می انجامد.

  • تست های آنتی ژن

این آزمایش ها سریع تر انجام می شوند و نتایج آن ها بعد از 30 دقیقه آماده می شود اما به دقت  آزمایش های نوع اول ( RT-PCR) نیستند. این بدین معناست که این نوع آزمایش ممکن است همه ی عفونت ها را تشخیص ندهد. بنابراین این احتمال وجود دارد که نتیجه ی آزمایش برخی از مبتلایان ویروس کووید 19 منفی باشد (که به عنوان منفی کاذب نامیده می شود). هم چنین این احتمال وجود دارد که نتیجه ی آزمایش شخصی که به ویروسی غیر از کووید 19 مبتلا می باشد، مانند ویروس بیماری سرماخوردگی، مثبت باشد.( که به عنوان مثبت کاذب نامیده می شود).

  • آنتي بادي

در برخی از کشورها تست آنتی بادی و تست پی سی ار اصفهان نیز در دسترس است. این تست به شما می گوید که آیا شما در گذشته به کووید 19 مبتلا شده اید یا خیر؟ بنابراین از این تست برای ارزیابی اینکه آیا در حال حاضر به این ویروس مبتلا هستید، نباید استفاده شود. تست آنتی بادی پروتئین ویژه ای را که در زمان ابتلا به ویروسی مانند کووید 19 در گذشته، در خون شما تولید شده است نشان می دهد.

در حالی که آنتی بادی ها به طور معمول شما را از ابتلای مجدد به همان عفونت محافظت می کنند، هنوز اطلاعات کافی برای تشخیص اینکه آنتی بادی های کووید 19 ممکن است به چه میزان شما را از ابتلای مجدد به بیماری محافظت کنند، وجود ندارد.  هم چنین آزمایش آنتی بادیها اینکه آیا شما ناقل بیماری کووید 19 هستید یا خیر را تأیید نمی کنند، بنابر این بسیار حائز اهمیت است که با ماندن در خانه، حفظ   فاصله ی اجتماعی از دیگران، استفاده از ماسک و قرنطینه کردن خود در صورت بروز علائم، اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

تست پی سی ار اصفهان چگونه انجام مي شود؟

برای آزمایش های RT-PCR و آنتی ژن ، پزشک ، پرستار یا تکنسین آزمایشگاهی یک چوب نازک و انعطاف پذیر را که نوک آن پنبه دارد ( سواب) در بینی شما قرار می دهد تا نمونه کافی از مخاط بینی شما جمع شود. سواب قبل از اینکه برای خروج از بینی به آرامی چرخانده شود، برای چند ثانیه داخل بینی نگه داشته می شود سپس داخل یک لوله ی آزمایش در بسته قرار داده می شود تا برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه ارسال شود. ممکن است برای جمع آوری مخاط کافی برای آزمایش بیش از یک سواب، برای نمونه گیری از دو سوراخ بینی لازم باشد. گاهی اوقات این مسأله می تواند ناراحت کننده باشد اما بیش از اندازه دردناک نیست.

زمان ارائه نتیجه آزمایش، به نوع آزمایش استفاده شده بستگی دارد. برخی از مراکز آزمایش و کلینیک ها تست های آنتی ژن را ارائه می دهند که بدین معنی است که نتیجه ی آزمایش شما در طول یک ساعت یا در همان روزی که آزمایش داده اید،  مشخص می شود. برخی دیگر از مراکز از تست های RT-PCR استفاده می کنند که ممکن است لازم باشد که نمونه های آزمایشگاهی به یک آزمایشگاه خارجی برای تجزیه و تحلیل ارسال شوند. در این صورت، نتیجه ی آزمایش شما ممکن است برای چند روز در دسترس شما نباشند. صرف نظر از نوع آزمایش استفاده شده، شما باید تا زمانی که منتظر ارائه ی نتیجه ی آزمایشتان هستید، خودتان را قرنطینه کنید.

تست پی سی ار اصفهان

اگر در خانه ای با سایر اعضای خانواده زندگی می کنید، بسیار مهم است که اعضای خانواده شما نیز اقدامات احتیاطی را برای کاهش خطر سرایت بیماری و گسترش بیشتر ویروس انجام دهند. همه اعضای خانواده که علائم بیماری کووید 19 را دارند، باید مورد آزمایش قرار گیرند و خودشان را تا زمانی که علائم بیماری برطرف نشده است، قرنطینه کنند.

یک نتیجه آزمایش منفی به احتمال زیاد به این معنی است که شما کووید 19 ندارید. شما همچنان باید به رعایت بهداشت دست، حفظ فاصله ی اجتماعی و استفاده از ماسک ادامه دهید. این امر به ویژه اگر علائم بیماری در بدن شما بروز کرده، بسیار مهم است، زیرا ممکن است که شما به این ویروس مبتلا شده باشید اما آزمایش آن را تشخیص نداده باشد. اگر معتقدید که علی رغم نتیجه منفی آزمایش در حقیقت به این ویروس مبتلا شده اید، با مرکز ارائه دهنده ی خدمات بهداشتی خودتان برای انجام مجدد آزمایش، صحبت کنید.

جمع بندي

نتیجه آزمایش مثبت پي سي ار در اصفهان به این معنی است که شما به احتمال زیاد اکنون مبتلا به کووید 19 هستید و باید خودتان را قرنطینه کنید: در خانه بمانید، خودتان را از دیگران جدا کنید و اقدامات احتیاطی شامل استفاده از ماسک، رعایت بهداشت دست و حفظ فاصله اجتماعی را برای کاهش خطر گسترش ویروس، انجام دهید. اگر علائم بیماری بدتر شد، باید با مراکز ارائه خدمات بهداشتی محلی خود از طریق تلفن تماس بگیرید. هر زمان که تمامی علائم بیماری برطرف شد و دوره قرنطینه را طبق راهنمای مراکز ارائه خدمات بهداشتی خود، به اتمام رساندید، دیگر نیازی به آزمایش مجدد نیست.

اسکرول به بالا