5%

نرسینو سامانه جامع خدمات درمانی

تست پی سی ار عظیمیه

PC test in Azimiyah

عظيميه يكي از نواحي نسبتا پرجمعيت تهران و البرز است كه شبوع وبروس كرونا در آن تا حد زيادي خطر آفرين است. آشنايي با آزمايشگاه هاي تست پی سی ار عظیمیه در شرايط پندمي از اهميت به سزاي برخودار است. شما از طریق راه های ارتباطی زیر می توانید در خواست تست کرونا در عظیمه را در منزل خود ثبت نمایید.

تست پی سی ار عظیمیه نرسینو

کرونا ویروس ها از پاتوژن های مهم در انسان و حیوان هستند. در اواخر سال ۲۰۱۹ ، یک کرونا ویروس جدید به عنوان عامل ایجاد گروهی از موارد پنومونی در شهر ووهان در استان هوبئی چین شناسایی شد. این بیماری به
سرعت گسترش یافت که نتیجه آن همه گیر شدن در چین و گزارش موارد پراکنده در سطح جهان بود. در فوریه سال ۲۰۲۰ ، سازمان می می شود تحت عنوان کرونا ویروس سندرم تنفسی COVID۱۹ را مشخص کرد که مخفف بیماری کرونا ویروس ۲۰۱۹ است. تحت عنوان کرونا ویروس سندرم تنفسی حاد مشخص شده است که قبلاً به آن۲۰۱۹-nCoV گفته می شود .
تصور می شد انتقال فرد به فرد سندرم تنفسی حاد ناشی ازکرونا ویروس ۲ (SARS-CoV-۲) همانند انتقال آنفلوانزا به طور عمده از طریق قطرات تنفسی باشد.

جهت دریافت خدمات تست pcr در منزل می توانید وارد صفحه تست کرونا در منزل شوید و با شماره تماس های موجود با نرسینو تماس حاصل فرمایید.

با انتقال از طریق قطرات تنفسی، ویروس هنگامی که فرد آلوده سرفه، عطسه، یا مکالمه می کند، در ترشحات تنفسی رها میشود و در صورتی که تماس مستقیم با غشاهای مخاطی وجود داشته باشد، میتواند افراد دیگر را آلوده کند. همچنین عفونت در صورت لمس سطح آلوده و سپس لمس چشم، بینی یا دهان میتواند رخ دهد. به طور معمول قطرات بیش از شش فوت (حدود دو متر) را طی نمی کنند و در هوا نمی مانند.
با این وجود باتوجه به عدم اطمینان فعلی در مورد مکانسیم های انتقال؛ اقدامات احتیاطی در خصوص airborne در بعضی کشورها و همچنین تعیین برخی روش های پرخطر در کشورهای دیگر به طور مداوم توصیه می شود.
به نظر می رسد سطح RNA ویروسی به زودی پس از شروع علایم در مقایسه با دیرهنگام تر در بیماری افزایش می یابد. این موضوع احتمال وجود انتقال در مراحل اولیه عفونت را افزایش می دهد، اما برای تایید این فرضیه داده های بیشتری لازم است.
میزان انتقال گزارش شده از یک فرد دارای عفونت علامت دار بسته به مکان و مداخلات کنترل عفونت درآن منطقه متفاوت است. بر اساس یک گزارش مشترک از WHO و چین؛ میزان کووید ۱۹ ثانویه در بین ده ها هزار فرد دارای تماس نزدیک با بیماران قطعی در چین بین ۱ تا ۵ درصد است.
انتقال SARS-CoV-۲ از افراد بدون علامت (یا افراد درون دوره نهفتگی) هم شرح داده شده است. هرچند؛ وسعت این رخداد نامعلوم است. غربالگری سرولوژیک در مقیاس بزرگ شاید بتواند تصویر بهتری از دامنه عفونت های بدون علامت فراهم کرده و آنالیزهای اپیدمیولوژیک را آگاه کند؛ چندین آزمایش سرولوژیکی برای SARS-CoV-۲ در دست تهیه است.
SARS-CoV-۲ RNA در نمونه های خون و مدفوع مشاهده شده است. بر اساس گزارش مشترک WHO و چین؛ در برخی موارد ویروس زنده از مدفوع کشت شده است، اما به نظر نمی رسد انتقال مدفوعی-دهانی عامل مهمی در گسترش عفونت باشد.

تست پی سی ار عظیمیه

تست پی سی ار عظیمیه و راهکارهای پیشگیری از کرونا

• شستشوی با دقت دست، به خصوص پس از لمس سطوح عمومی. استفاده از ضدعفونی کنده دست که حاوی حداقل ۶۰ درصد الکل باشد، در صورت دیده نشدن کثیف بودن دست ها، جایگزین مناسبی می باشد.
• رعایت بهداشت تنفسی (مثلاً پوشاندن دهان در هنگام سرفه یا عطسه).
• جلوگیری از لمس صورت (به ویژه چشم ، بینی و دهان).
• جلوگیری از تماس نزدیک با افراد بیمار و جلوگیری از ازدحام ( مخصوصا در فضاهای کم تهویه) در صورت امکان.
• تمیز کردن و گندزدایی اشیاء و سطوحی که اغلب لمس می شوند.
سازمان بهداشت جهانی سه اولویت را در کشور های درگیر اعلام کرد:
۱-حمایت از کارکنان سیستم بهداشت و درمان
۲-مشارکت گروه های اجتماعی برای محافظت از افراد در معرض خطر بالاتر بیماری شدید (به عنوان مثال ، سالمندان و کسانی که از بیماری های زمینه ای دارند)
۳- حمایت از کشورهای آسیب پذیر در زمینه عفونت.
درمان شامل مراقبت حمایتی می باشد. درمان در منزل برای افراد دارای بیماری خفیف که می‌توانند به شکل مناسب به عنوان بیمار سرپایی ایزوله شوند، ممکن می باشد.
جهت کاهش خطر سرایت بیماری در جامعه، به تمامی افراد جامعه باید توصیه شود که مکررا دست ها را بشویند، نظافت تنفسی را رعایت کنند (مثلا دهان را هنگام سرفه بپوشاند) و در صورت امکان از حضور در اجتماع و از تماس نزدیک با افراد بیمار پرهیز کنند. استفاده مداوم از ماسک جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری، برای افراد فاقد علائم بیماری توصیه نمیشود. رعایت فاصله در اجتماع در مکان هایی که دارای اتقال اجتماعی هستند، توصیه می شود.
با توجه به این‌که برای ویروس کرونا همچنان واکسنی شناخته نشده رعایت اصول بهداشتی همچون شستن منظم دست، پوشاندن دهان و بینی در زمان سرفه و عطسه، پخت کامل گوشت و تخم مرغ، پرهیز از تماس نزدیک با کسانی‌که بیماری تنفسی دارند می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

تست پی سی ار عظیمیه سریع

چگونه از ماسک استفاده کنیم؟

استفاده از ماسک به‌عنوان یکی از راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا مطرح می‌شود اما در این میان رعایت نکاتی در مصرف آن حائز اهمیت است:
· در صورتی‌که سالم هستید فقط در صورت مراقبت از فرد مشکوک مبتلا به کرونا ویروس باید از ماسک استفاده کرد.
• در صورت سرفه و عطسه حتماً از ماسک استفاده کنید.
· ماسک تنها در صورتی مؤثر است که در ترکیب با روش‌های دیگر همچون شستن مکرر دست با مایع ضدعفونی‌کننده و یا آب و صابون همراه باشد.
• در صورتی‌که از ماسک استفاده می‌کنید باید روش صحیح استفاده ازآن را بدانید.
جمع بندي
انجام تست پی سی ار عظیمیه تهران به منظور مشاهده اولين علائم بيماري مانند سرفه، تب يا تنگي نفس توصيه مي شود. همچنين رعايت اقداما پيشگيرانه مانند ماسك زدن، پرهيز از حضور در مكان هاي بدون تهويه يا شلوغ و همچنين ضدعفوني دست ها توصيه مي شود.

اسکرول به بالا