5%

نرسینو سامانه جامع خدمات درمانی

تست پی سی ار باغستان

PCR Garden Test

آزمایش PCR برای کرونا آزمایشی است که برای تشخیص افرادی که در حال حاضر مبتلا به SARS-CoV-2 هستند ، که همان کروناویروس عامل کرونا است ، استفاده می‌شود. آزمایش PCR آزمایش استاندارد طلایی برای تشخیص کرونا است زیرا دقیق ‌ترین و قابل اطمینان‌ترین آزمایش است. در صورت مشاهده اولين علائم كرونا، توصيه مي شود كه حتما به انجام تست پي سي ار باغستان اقدام كنيد. شما می توانید خدمات تست پی سی ار باغستان را از نرسینو دریافت نمایید

تست پی سی ار باغستان نرسینو

آزمایشگاه های باغستان در حال حاضر با توجه به سطح بهره وری خود از امکانات و تجهیزات روز پزشکی دنیا، قادر به انجام هر نوع آزمایشی می باشند. بنابرين توصيه مي شود در صورت مشاهده اوليه كرونا، از تست پي سي ار باغستان بهره بگيريد. امروزه، یکی از اصلی‌ترین کاربردهای تست PCR، انجام این تست برای تشخیص کرونا می‌باشد. برای انجام تست کرونا در منزل روش‌های متفاوتی وجود دارد که دقیق‌ترین روش آن تست PCR می‌باشد.

باغستان یکی از شهرستان های استان تهران می باشد و از جمعیتی در حدود 40 هزار نفر برخوردار است. باغستان همانند سایر شهرستان های پایتخت از آزمایشگاه های متعددی برخوردار است تا در صورت لزوم، مردم این شهرستان از عزیمت به تهران برای انجام امور آزمایشاتی خود، خودداری کنند. آزمایشگاه های باغستان در حال حاضر با توجه به سطح بهره وری خود از امکانات و تجهیزات روز پزشکی دنیا، قادر به انجام هر نوع آزمایشی می باشند. بنابرين توصيه مي شود در صورت مشاهده اوليه كرونا، از تست پی سی ار باغستان بهره بگيريد.

درباره تست پي سي ار بيشتر بدانيم

تست PCR برای اولین بار در سال ۱۹۸۳ ابداع شد. امروزه این روش در آزمایشگاه‌های تشخیصی پرکاربرد است و در شناسایی بسیاری از عوامل بیماری‌ها کاربردهای فراوانی دارد. تست PCR در اصطلاح به معنی روشی در انجام آزمایش با هدف خاصی می‌باشد. درواقع پروتکل و متدی است که برای تشخیص بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اساس کار تست PCR بر مبنای کپی‌برداری از سکانس DNA يا RNA در نمونه‌ی گرفته شده از بیمار یا متقاضی آزمایش است و بر مبنای آن بیماری‌های خونی و در صدر آن بیماری‌های عفونی قابل تشخیص می‌باشند.

اساس تست  PCR، چرخه ‌های حرارتی می‌باشد. این روش مانند چرخه‌ های گرمایی و سرمایی پشت سر هم که تاکنون دیده‌ایم، DNA را ذوب کرده و موجب تکثیر آن می‌ شود. تست PCR با توجه به استانداردها و مقررات تعیین شده و با دقت بسیار بالا و حداقل نیروی انسانی مخل در کار یکی از پیشرفته ‌ترین روش‌های تشخیصی به شمار می ‌آید. امروزه، یکی از اصلی‌ترین کاربردهای تست PCR، انجام این تست برای تشخیص کرونا می‌باشد. برای انجام تست کرونا در منزل روش‌های متفاوتی وجود دارد که دقیق‌ترین روش آن تست PCR می‌باشد.

آزمایش واکنش زنجیره‌ای پلیمراز (PCR) برای تشخیص مواد ژنتیکی از یک ارگانیسم خاص مانند ویروس انجام می‌شود. این آزمایش در صورت ابتلا شدن به ویروس در زمان آزمایش ، وجود ویروس را تشخیص می‌دهد. این آزمایش همچنین می‌تواند قطعاتی از ویروس را حتی پس از عدم آلودگی دیگر تشخیص دهد.

سه مرحله کلیدی برای آزمایش PCR کرونا وجود دارد:

  1. جمع‌آوری نمونه با استفاده از سواب‌های مخصوص برای جمع‌آوری نمومه‌ی ویروس از حلق و یا بینی
  2. استخراج
  3. PCR.

CT در جواب آزمایش کرونا PCR

در تفسیر جواب آزمایش PCR اعداد و پارامترهایی وجود دارد که نشان دهنده‌ی ابتلا به ویروس کرونا هستند. یکی از این پارامترها CT است که مخفف Cycle Threshold می‌باشد. عدد CT در آزمایش‌ کرونا PCR می‌تواند معیاری از مقدار و لود ویروس را نمایش دهد.  از این رو معمولاً سیکل یا CT با عدد 40 مرز ابتلا به ویروس و مثبت و منفی بودن جواب تست کرونا در نظر گرفته می‌شود. به عبارت دیگر اگر عدد CT در تست کرونا شما کمتر از 40 باشد نتیجه تست کرونا مثبت بوده و شما یک فرد مبتلا و ناقل ویروس هستید. علاوه بر این CT کمتر از 22 هم معمولاً نشانه میزان لود بالای ویروس بوده و احتمالاً فرد دیرتر بهبود پیدا می‌کند. اگر فرد در روزهای ابتدایی ورود ویروس به بدن باشد احتمالاً CT به عدد 40 نزدیک‌تر خواهد بود. از این جهت تفسیر این پارامتر به شرح حال بیمار و علائم وی بسیار وابسته خواهد بود.عدد CT معمولا در طول مدت هفته اول به پیک رسیده و با بهبود فرد به تدریج این عدد بالاتر رفته تا نهایتاً از عدد 40 بالاتر رفته و نتیجه تست منفی می‌شود.

تست-پی-سی-ار-پروازی
تست-پی-سی-ار-پروازی

همانطور که دیدیم اکثراً CT زیر عدد 40 جواب تست کرونا را مثبت گزارش كرده و اعداد بالای 40 تا 45 یا ذکر No CT در موارد منفی گزارش می‌شود. البته باید در نظر داشت این عدد در بازه‌های زمانی از شروع تا انتهای بیماری متفاوت است. لذا در صورتی که جواب تست PCR کرونای شما منفی گزارش شده و همچنان علائم شما شدت پیدا کرده است حتما فاصله‌گذاری و سایر موارد را تا بهبودی علائم رعایت نمایید

تست پي سي ار باغستان

باغِستان شهری است در استان تهران ایران. این شهر در بخش مرکزی شهرستان شهریار قرار دارد. جمعیت این شهردر سال ۱۳۸۵، برابر با۴۱٫۴۶۳ نفر بوده ‌است. محدوده شهر جدید باغستان از سه راه شهریار در شهر تهران تا جنوب شرقی شهر شهریار و از جنوب تا اتوبان ساوه ادامه دارد. این شهر متشکل از ۵ ناحیه می‌باشد (ناحیه مرکزی خادم آباد، ناحیه یک نصیرآباد، ناحیه دو سعیدآباد و ناحیه سه باباسلمان) و در کل مساحتی بالغ بر ۱٬۵۸۳٬۹۶۸ متر مربع را دارا است. شهرک‌های قدیمی‌تر صادقیه و مطهری نیز در محدوده شهر جدید درآمدند. این شهر به دلیل داشتن بافت جدید و قرار گرفتن در محیطی نسبتاً ییلاقی و خوش آب و هوا و نزدیکی به شهر تهران علاوه بر انبوه‌سازی نظر بخش وسیعی از ویلاسازان را به خود جلب کرده‌است.

هزینه آزاد تست کرونا پی سی ار در باغستان حدود 3,492,000ريال بوده و جوابدهی 24 ساعت کاری مي باشد.اگر نتایج آزمایش positive یا detected دارید به احتمال خیلی زیاد به COVID-19 مبتلا شده‌اید. پزشکتان با توجه به نتایج آزمایشات، سایر سوابق پزشکی (دیابت، فشار خون و…)، علائم، ریسک فاکتور‌ها و موقعیت جغرافیایی بررسی و تصمیم خواهد گرفت که بهترین روش درمانی و دارو برای شما چه خواهد بود. احتمال بسیار کمی وجود دارد که نتیجه مثبت آزمایش، اشتباه ( مثبت کاذب ) باشد. آزمایش PCR برای کرونا آزمایشی است که برای تشخیص افرادی که در حال حاضر مبتلا به SARS-CoV-2 هستند ، که همان کروناویروس عامل کرونا است ، استفاده می‌شود. آزمایش PCR آزمایش استاندارد طلایی برای تشخیص کرونا است زیرا دقیق ‌ترین و قابل اطمینان‌ترین آزمایش است. در صورت مشاهده اولين علائم كرونا، توصيه مي شود كه حتما به انجام تست پي سي ار باغستان اقدام كنيد.

اسکرول به بالا