5%

نرسینو سامانه جامع خدمات درمانی

تست پی سی ار سبزدشت

Sabzdasht PCR test

تست پی سی ار سبزدشت که یکی از رایج ترین روش های تشخیص ویروس کرونا است از اولین روز شروع علائم قابل تشخیص بوده و درطول هفته اول اوج می گیرد و تا هفته سوم  تست مثبت شده و پس از آن قابل تشخیص نیست. زمانی که چند روز از شروع علائم کرونا گذشته است بهترین زمان انجام تست کرونا است. وقتی شما می‌خواهید پاسخ این سوال را بدانید که آیا در حال حاضر مبتلا به کرونا ویروس هستید یا خیر. شما می توانید خدمات تست پی سی ار سبزدشت را از نرسینو دریافت نمایید.

تست پی سی ار سبزدشت نرسینو

همواره می شنویم که پیشگیری بهتر از درمان است. اهمیت این جمله هنگامی مشخص می شود که در حال گذران پندمی مهمی مانند کرونا باشیم و جان خودمان و عزیزانمان در خطر باشد. در این شرایط به محض مشاهده کوچکترین علائمی مانند سرفه، تب یا عطسه بهتر است به پزشک مراجعه کنیم و به انجام تست پی سی آر اقدام کنیم. مسئله اين است افرادي كه در شهر هاي اطراف تهران ساكن هستند، ممكن است براي انام تست به تهران مراجعه كنند كه مي تواند خطرآفرين باشد. به همين خاطر آشنايي با آزمايشگاه هاي تست پی سی ار سبزدشت مي تواند كمك كننده باشد.

ویروس کرونا عمدتا از طریق قطره هایی ایجاد می شود که فرد آلوده هنگام سرفه، عطسه یا بازدم ایجاد می‌ کند. این قطرات بیش از حد سنگین هستند که بتوانند در هوا آویزان شوند و به سرعت بر روی کف یا سطوح می‌ریزند. بنابراین اگر در مجاورت فردی با کووید-19 باشید یا با لمس یک سطح آلوده و سپس چشم، بینی یا دهان، می توانید با تنفس در ویروس آلوده شوید.

تست پی سی ار سبزدشت چگونه انجام می شود؟

متخصصین آزمایشگاه با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و با استفاده از تجهیزات پک شده و استریل و یکبار مصرف اقدام گرفتن تست از متقاضیان می کنند. متخصصین برای هر بار نمونه گیری از ماسک و دستکش جدید استفاده می کنند و ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی قبل و پس از هر بار نمونه گیری نسبت به ضد عفونی کردن کلیه تجهیزات و شستشوی دست ها می کنند. لذا تست پی سی آر سبزدشت به جرات کم خطر ترین روش اطمینان از ابتلا یا عدم ابتلای شماست. همچنین از این طریق می توانید از عزیزان و نزدیکان خود محافظت کرده و مانع از شیوع ویروس کرونا در جامعه شوید. در صورتی که علائمی مانند سرفه خشک، تنگی نفس، سرگیجه، خستگی، گلودرد یا تب دارید توصیه می کنیم که حتما به انجام تست پی سی آر در نزديك ترين آزمايشگاه سبزدشت اقدام کنید.

در تست PCR بررسی می‌شود که آیا در حال حاضر در بدن خود ویروس کووید 19 فعال دارید یا خیر. آزمایش PCR قادر نیست که مشخص کند که آیا در گذشته مبتلا به ویروس کووید 19 شده‌اید یا نه. اگر به مبتلا بودن خود شک دارید نکات بهداشتی را حتما رعایت کنید. این تست که یکی از رایج ترین روش های تشخیص ویروس کرونا است از اولین روز شروع علائم قابل تشخیص بوده و درطول هفته اول اوج می گیرد و تا هفته سوم  تست مثبت شده و پس از آن قابل تشخیص نیست. زمانی که چند روز از شروع علائم کرونا گذشته است بهترین زمان انجام آزمایش PCR است. وقتی شما می‌خواهید پاسخ این سوال را بدانید که آیا در حال حاضر مبتلا به کرونا ویروس هستید یا خیر.

تست پی سی ار سبزدشت

در صورت گرفتن پاسخ مثبت یعنی در زمانی که آزمایش داده بودید آلوده به کووید 19 بوده‌اید. لازم به ذکر است نتیجه مثبت  PCR لزوماً نشان دهنده حضور ویروس زنده نیست  تنها تاییدی برای حضور RNA یا ماده ژنتیکی ویروس است.

توجه داشته باشید اگردارای علائمی همانند تنگی نفس، تب و سرفه هستید اما نتیجه تست PCR  شما منفی است حتما با پزشک مشورت کنید انجام CT-SCAN نیز در این مورد توصیه می گردد. در صورت داشتن علائم کووید 19 حتما با پزشک فعال در حوزه کرونا ویروس گفتگو کنید تا شما را راهنمایی کنید.

پاسخ منفی تست پی سی ار یعنی احتمالا مبتلا به کووید 19 نیستید. منفی کاذب در تست PCR زمانی اتفاق می‌دهد که خطای انسانی  رخ داده باشد ( نمونه برداری درست انجام نشود و یا حین حمل و نقل اشتباهی صورت گیرد) و یا اینکه شما خیلی زود و یا خیلی دیر برای آزمایش دادن اقدام کرده باشید( میزان ویروس در بدن خیلی کم است و قابل تشخیص نیست).

مراكز تست پي سي ار سبز دشت به شرح زير مي باشد:

  • ایستگاه شماره یک: سلطان_آباد ، خیابان مدرسه ، مسجد حضرت جوادالائمه (ع)(ایام اداری)
  • ایستگاه شماره دو: گلستان ، خیابان۲۴ متری شهید چمران ، مسجد حضرت امیرالمومنین (ع)(ایام اداری)
  • ایستگاه شماره سه: صالحیه ، مسجد صاحب الزمان (عج)(ایام اداری)
  • ایستگاه شماره چهار: حصارک ، انتهای خیابان باهنر ، مسجد حضرت صاحب الزمان (عج)(ایام اداری)
  • ایستگاه شماره پنج: قلعه_میر ، میمنت آباد ، مسجد حضرت صاحب الزمان (عج)(ایام اداری)
  • نسیم شهر بعد از میدان شهید رجایی۲۰متری کوهپایی مرکز خدمات جامع سلامت حضرت ولیعصر (عج)(تمام روزهای هفته)
  • گلستان – فلکه دوم مرکز خدمات جامع سلامت حمزه سیدالشهدا(تمام روزهای هفته)
  • خیر آباد خیابان۲۵متری امام خمینی مرکز خدمات جامع سلامت خیرآباد(تمام روزهای هفته)
  • طرح شهید سردار سلیمانی با هدف بیماریابی، آموزش، تست سریع، قرنطینه و حمایت از مبتلایان به کرونا

انجام تست پی سی ار در نزديك ترين آزمايشگاه سبزدشت یک روش مطمئن به منظور شناسایی ویروس کرونا است. البته توجه داشته باشید که نتیجه این تست علی رغم مثبت یا منفی بودنش؛ می تواند کاذب باشد. بنابرین اگر علائم دارید و تستتان منفی شده است توصیه می شود با پزشک صحبت کنید. توصيه مي شود كه به محض مشاهده اولين علائم كرونا مانند تب، سردرد، سرفه، تنگي نفس، خستگي عضلاني و … به انجام تست پي سي ار در سبزدشت اقدام كرده و از مراجعه به مركز تهران يا كرج به شدت خودداري كنيد.

اسکرول به بالا