5%

نرسینو سامانه جامع خدمات درمانی

گفتار درمانی در منزل

Speech therapy at home

گفتار درمانی کودکان و بزرگسالان توسط آسیب شناس گفتار- زبان صورت می پذیرد که به این شخص گفتار درمانگر گویند. امروزه به دلیل پیشرفت امکانات، دیگر نیازی نیست که برای اجرای جلسات گفتار درمانی شخص به مراکز مخصوص مراجعه کنید. شما می توانید از خدمات دکتر گفتار درمانی در منزل و حتی گفتار درمانی آنلاین نرسینو نیز استفاده کنید.

گفتار درمانی در منزل نرسینو

گفتار درمانی شاخه ای از علوم توانبخشی است که در آن به مسائلی مانند درمان مشکلات ارتباطی، ارزیابی و درمان اختلالات گفتار پرداخته می شود. گفتار درمانی کودکان و بزرگسالان توسط آسیب شناس گفتار- زبان صورت می پذیرد که به این شخص گفتار درمانگر گویند. امروزه به دلیل پیشرفت امکانات، دیگر نیازی نیست که برای اجرای جلسات گفتار درمانی شخص به مراکز مخصوص مراجعه کند. شما می توانید از خدمات دکتر گفتار درمانی در منزل و حتی گفتار درمانی آنلاین نیز استفاده کنید. اگر به این موضوع علاقه دارید و یا نیاز به خدمات این چنین در منزل دارید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم.

متخصص گفتار درمانی کیست؟

یک متخصص در زمینه گفتار درمانی به خوبی با تمرین ها و فعالیت های لازم برای این کار آشنا است. وی با بازی، مکالمه، استفاده از کتاب و اشیا به کودک کمک می کند تا گامی به سوی شبیه سازی رشد زبانی بردارید. تمام صداها و هنجارهای صحیح در بازی ها و فعالیت های مناسب با سن کودک به او آموزش داده می شود. در این بین متخصص گفتار درمانی تمرین هایی را نیز به کودک و والدین او می دهد تا در ساعات دیگر که او حضور ندارد کودک به کمک والدین این اصوات و هنجارها را تمرین کند.

متخصص گفتار درمانی

خدمات گفتار درمانی در منزل نرسینو

گفتار درمانی آنلاین

از زمانی که جهان با مشکلی به نام کرونا مواجه شد، خدمات آنلاین در هر زمینه ای بسیار پیشرفت کرده و به جایی رسیده است که دیگر برخی مسائل از حال حضوری خارج شده و جایش را برای همیشه به خدمات آنلاین داده است. برای مثال اکنون بسیاری از کلاس های زبان یا موسیقی آنلاین برگزار می شوند. گفتار درمانی نیز از این جریانات عقب نمانده و گفتار درمانی در منزل امروزه به کمک اپلیکیشن های رایج اجتماعی ممکن شده است.

دکتر درمان اختلال کلام باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

دکتر گفتار درمانی در منزل گاه مانند پرستار کودک است. او باید بسیار صبور، مهربان، آگاه و با دقت باشد. احساسات افرادی که به گفتار درمانی نیاز دارند بسیار حساس است زیرا آن ها یا به دلیل حادثه ای ناگوار توانایی گفتار خود را از دست داده اند و یا از کودکی به شکل مادرزادی این مشکل را دارند. در هر دو صورت فرد روحیه شکننده و آسیب پذیری دارد. از این روی مراکز گفتار درمانی معمولا برای استخدام دکتر گفتار درمانی بسیار دقت کرده و از افراد ماهر و زبده کمک می گیرند. این فرد همچنین باید فردی امین و صادق باشد. ویژگی های مثبت شخصیتی یک پزشک معمولی که برای چکاپ به منزل شما می آید آنچنان مورد توجه نیست اما در مورد دکتر گفتار درمانی در منزل این قضیه به دلیل مواردی که اشاره شد، بسیار مهم است.

درمان اختلال کلام کودکان در منزل شامل چه مواردی می شود؟

دکتر گفتار درمانی در منزل به خوبی می داند که باید ابتدا از تمرینات حل مسئله شروع کند. سپس تمرینات حافظه، سازماندهی و بعد دیگر فعالیت های هدفمند در جهت بهبود عملکرد شناختی ارتباطی را در پیش می گیرد. در مرحله بعدی تاکتیک های مکالمه برای بهبود ارتباطات اجتماعی را اجرا می کند. وی به تمامی تمرینات تنفسی لازم و همچنین تمریناتی برای تقویت عضلات دهان وارد بوده و در طول دوره درمان از آن ها استفاده خواهد کرد.

مشاوره گفتار درمانی

مشاوره گفتار درمانی برای زمانی است که شما نمی دانید که آیا مشکل تکلم فرد با گفتار درمانی حل می شود؟ یک مشاور می تواند به خوبی شما را راهنمایی کرده و با پرسش هایی نظیر چگونگی رخ داد، سن، سلامت جسم و سایر موارد دیگر شما را از چگونگی فرایند کار مطلع کند. در اصل مشاور هم در مورد دکترهای مرکز و نحوه کارشان و هم در مورد هزینه گفتار درمانی در منزل و یا گفتار درمانی آنلاین با شما صحبت خواهد کرد.

مشاوره گفتار درمانی

هزینه درمان اختلال تکلم چقدر است؟

قیمت گفتار درمانی در منزل به دلیل خرج و مخارج رفت و آمد دکتر اندکی بیشتر خواهد بود. اما در حالت کلی اختلاف چندان زیادی بین حالت خصوصی و آنلاین وجود ندارد. از طرفی آنچه بیشتر در تعیین هزینه گفتار درمانی تاثیر دارد، میزان آسیب بیمار است. اگر میزان آسیب زیاد باشد، دکتر باید از روش های بیشتری استفاده کرده و به طبع ساعات بیشتری با فرد بیمار کار کند. از این روی اگر نیاز به گفتار درمانی در منزل دارید، پیشنهاد می کنیم از مشاوره گفتار درمانی بخواهید تا در مورد این موضوع راهنمایی تان کند.

جمع بندی
گفتار درمانی را اغلب به اشتباه یکی از شاخه های رشته روانشناسی می دانند. در حالی که علوم توانبخشی ارتباطی به رشته های روانشناسی ندارند. البته اگر کسی در دانشگاه رشته روانشناسی خوانده باشد می تواند در رشته های مربوط به علوم توانبخشی نیز ادامه تحصیل دهد. این برای یک پزشک در این زمینه بسیار نیز مفید خواهد بود چرا که بسیاری از افرادی که دارای مشکلات این چنین هستند، از لحاظ روحی و روانی نیز باید بسیار تحت مراقبت بوده و توجهات خاص می طلبند. اگر نیاز به استفاده از خدمات گفتار درمانی در منزل دارید، شما می توانید به کمک مراکز ذیربط با بهترین گفتار درمانگران در منزل آشنا شده و جلسات گفتار درمانی را در منزل داشته باشید. اما اگر در شرایط کنونی نگرانی بیماری کرونا هستید، گفتار درمانی آنلاین نیز ممکن است. از این روی برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم با یک مشاوره گفتار درمانی صحبت کرده و سپس از خدمات مناسب بهره مند شوید.

اسکرول به بالا