5%

نرسینو سامانه جامع خدمات درمانی

تست پی سی ار قشم ایر

Qeshm Air PCR test

تست پی سی ار قشم ایر به عنوان روش استاندارد طلایی در تشخیص قطعی SARS-CoV-2 درنظر گرفته شده است. تست PCR در واقع RNA یا ماده ژنتیکی اختصاصی ویروس را ردیابی می کند و می تواند ویروس را طی چند روز پس از ابتلا به عفونت تشخیص دهد. این تست حتی در افرادی که هیچ علامتی ندارند هم قابل ردیابی می باشد. این آزمایش را می توان در بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و کلینیک های مورد تایید وزارت بهداشت توسط افراد آموزش دیده و ماهر کادر درمان انجام داد. زمان لازم برای انجام و اعلام نتیجه این تست می تواند کمتر از 24 ساعت باشد. شما می توانید خدمات تست پی سی ار قشم ایر را از نرسینو دریافت نمایید.

تست پی سی ار قشم ایر نرسینو

طبق دستورالعمل هاي سازماني جهاني بهداشت و شركت هاي بين المللي هواپيمايي، انجام تست پي سي ار براي مسافراني كه قصد پرواز هاي بين المللي دارند ضروري است. هواپيمايي قشم اير نيز از اين قاعده مستثني نيست و در صورتي كه قصد سفر با اين شركت هواپيمايي را داريد بایستی تست پی سی ار قشم ایر انجام دهید.

طبق دستورالعمل هاي سازماني جهاني بهداشت و شركت هاي بين المللي هواپيمايي، انجام تست پي سي ار براي مسافراني كه قصد پرواز هاي بين المللي دارند ضروري است. هواپيمايي قشم اير نيز از اين قاعده مستثني نيست و در صورتي كه قصد سفر با اين شركت هواپيمايي را داريد بایستی تست پی سی ار قشم ایر انجام دهید؛ تا انتها همراه ما باشيد تا با تست پی سی ار قشم ایر بیشتر آشنا شوید.

شرایط تست پی سی ار قشم ایر

شرکت هواپیمایی قشم در سال ۱۳۷۲ با اجاره نمودن هواپیما فعالیت پروازی و حمل بار خود را با نام فراز قشم آغاز کرد. از سال ۱۳۷۵ با انعقاد قرارداد اجاره با مالکان هواپیماهای مسافری پهن‌پیکر پروازهای خود را در مسیرهای تهران-قشم، تهران-دبی و دیگر شهرهای ایران انجام داده‌است. در ابتدا پروازهای مسافری این شرکت با دو فروند هواپیما آغاز شد و شرکت توانست تا سال ۱۳۷۹ تعداد ۷ فروند هواپیما در اختیار گیرد. هر چقدر ارتباط و تماس انسان‌ها با یکدیگر بیشتر شود، به همان میزان شیوع بیماری شدت خواهد یافت. در هر پرواز، تعداد زیادی مسافر جابجا خواهد شد. آنها باید در سالن‎های انتظار، منتظر بمانند، از گیت‌های بازرسی عبور کنند و … . در طی یک پرواز به طور قابل ملاحظه ‌ایی تماس انسان‌ها با یکدیگر افزایش می‎‌یابد و همین موضوع برای شیوع گسترده کرونا کافی است. تست کرونا قبل و بعد از سفر هوایی تا حدود زیادی می‎تواند ریسک انتقال بیماری را کاهش دهد. هرگز ادعا نمی‎شود که قوانین شیوع بیماری را متوقف خواهد کرد اما در کاهش آن تاثیر بسزایی خواهد داشت.

جهت دریافت خدمات تست pcr در هنگام پرواز می توانید وارد صفحه تست کرونا برای پرواز شوید و با شماره تماس های موجود با نرسینو تماس حاصل فرمایید.

تست پی سی ار قشم ایر

تست PCR قشم ایر

این تست به عنوان روش استاندارد طلایی در تشخیص قطعی SARS-CoV-2 درنظر گرفته شده است. تست PCR در واقع RNA یا ماده ژنتیکی اختصاصی ویروس را ردیابی می کند و می تواند ویروس را طی چند روز پس از ابتلا به عفونت تشخیص دهد. این تست حتی در افرادی که هیچ علامتی ندارند هم قابل ردیابی می باشد. این آزمایش را می توان در بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و کلینیک های مورد تایید وزارت بهداشت توسط افراد آموزش دیده و ماهر کادر درمان انجام داد. زمان لازم برای انجام و اعلام نتیجه این تست می تواند کمتر از 24 ساعت باشد. اگرچه با توجه به تعداد نمونه‌ای که آزمایشگاه دریافت می‌کند که می‌تواند با افزایش مراجعات در هنگام شدت گرفتن موج بیماری افزایش یابد، اعلام نتایج این تست ممکن است تا ۴۸ ساعت طول بکشد.
تست رپید در بیمارانى که علائم COVID-19 را دارد، ارزشمند است و موارد استفاده از آن در افراد بی‌علامت بسیار محدود است. اگرچه نتایج تست سریع کرونا ممکن است همیشه صحیح نباشد.
در صورتی که فرد به ویروس کرونا مبتلا شده باشد ولی بی‌علامت باشد از آزمایش‌ های آنتی بادی و PCR استفاده می شود که مشخص می کند فرد آلوده به ویروس شده است یا خیر؟

مثبت و یا منفی کاذب در تست سریع کرونا

منفی کاذب یعنی آزمایش فرد منفی است اما در واقع مبتلا به بیماری می باشد. در افرادی که بدون علامت هستند، میزان منفی کاذب می تواند تا 50٪ باشد.
مثبت کاذب یعنی آزمایش فرد مثبت است اما در واقع مبتلا به بیماری نمی باشد، بسیار کم است. بنابراین، نتیجه مثبت تست سریع کرونا به این معنی است که به احتمال زیاد به این بیماری مبتلا هستید.
در صورتیکه تست سریع کرونا فردی منفی باشد، اما علائم بیماری را داشته باشد توصیه می شود که برای تایید، تست PCR را انجام دهد. به ویژه در افرادی که در معرض خطر بالای ابتلا قرار داشته اند، بیشتر صدق می کند. مانند تماس با فرد بیمار (فرد مبتلا به COVID-19) بیش از 15 دقیقه در 24 ساعت، در صورتیکه فاصله با فرد مبتلا کمتر از 6 فوت (180 سانتی متر ) بوده باشد.

قوانين تست پي سي ار قشم اير

با شیوع کووید-۱۹ سازمان‌های زیادی با مشکل مواجه شدند که صنعت حمل و نقل نیز از آن بی‎‌بهره نماند. دو موضوع مهم وجود دارد:
اول اینکه نمی‎توان جلوی سفر را برای مدت زمان طولانی گرفت.
دوم اینکه برای جلوگیری از انتقال بیماری، تست کرونا و ملاحظات مربوط به آن باید جزئی از روند پرواز در نظر گرفته شود.
با توجه به شیوع بیماری کرونا (کووید 19) در سراسر جهان و لزوم رعایت اصول بهداشتی کنترل عفونت، کشورهای مختلف برای ورود و خروج مسافران به داخل و خارج مرز‌های خود سیاست‌هایی را اتخاذ نموده و قوانینی تصویب کرده‌اند تا از گسترش بیشتر این بیماری جلوگیری گردد.
یکی از این قوانین مهم مسافرتی لزوم داشتن نتیجه منفی تست PCR برای پرواز خارجی و داخلی است.
یکی از این قوانین لزوم داشتن نتیجه تست کرونای منفی (PCR) مسافران می‌باشد.
به همین منظور تمامی مسافران با توجه به مقصد سفر خود باید طبق قانون، حداکثر در بازه زمانی منتهی به پرواز که ایرلاین‌ها بر اساس قوانین هر کشور اعلام می‌کنند، اقدام به انجام تست کرونا نموده و جواب آزمایش خود را در حین مسافرت به همراه داشته باشند تا در مواقع نیاز ارائه نمایند.

تست پی سی ار قشم ایر

مدارک لازم برای انجام تست پی سی ار قشم ایر

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش مسافرین پرواز‌های برون مرزی برای انجام آزمایش PCR کرونا:
• کارت ملی
• گذرنامه
• کپی بلیط پرواز / پرینت بلیط الکترونیکی
• تکمیل فرم اطلاعات فردی
مراجعین محترم حتما باید توجه داشته باشند که در زمان ورود به کشور مقصد، نباید از زمان صدور گواهی تست منفی PCR بیش از ۹۶ و در بعضی از کشور‌ها بیش از 72 ساعت گذشته باشد. همراه داشتن اصل و کپی گواهی تست منفی کووید-19 در فرودگاه و تکمیل فرم خوداظهاری الزامی است. یکی از این قوانین مهم مسافرتی لزوم داشتن نتیجه منفی تست PCR برای پرواز خارجی و داخلی است. اين موضوع براي پرواز هاي قشم اير نيز صدق مي كند. توجه داشته باشيد از زمان صدور گواهي تست منفي پي سي ار نبايد بيشتر از 96 ساعت گذشته باشد.

اسکرول به بالا