5%

نرسینو سامانه جامع خدمات درمانی

تست کرونا در منزل

اگر مشکوک به ویروس کرونا هستید یا پرواز خارجی دارید و می خواهید تست کرونا در منزل (pcr) دهید می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با نرسینو ارتباط برقرار کرده و درخواست خود را ثبت کنید.

برای تست آنلاین کرونا کلیک کنید

هزینه تست کرونا در منزل

phone

بین 24 الی 48 ساعت

هزینه آزمایش

350 هزار تومان

phone

بین 5 الی 16 ساعت

هزینه آزمایش

450 هزار تومان

phone

پروازی

هزینه آزمایش

450 هزار تومان

phone

تست امیکرون PCR

هزینه آزمایش

490 هزار تومان

phone

تست PCR و آنتی بادی

هزینه آزمایش

600 هزار تومان

درخواست تست کرونا در منزل

آزمایش کرونا در منزل و شرکت

با مناسبترین قیمت در منزل یا شرکت تست کرونا PCR و انتی بادی دهید. تست کرونا مخصوص پرواز، ترکیش، پگاسوس، ایران ایر، قطر و سایر ایرلاین ها … انواع آزمایش در محل را توسط معتبرترین آزمایشگاهها در محل ارایه میدهد.

تست کرونا در منزل

nursino
4.6/5 - (87 امتیاز)
بیماری کووید-19 توضیحات
تاریخ شناسایی دسامبر 2019 میلادی
مکان شیوع شهر ووهان - چین
عامل ایجاد ویروس کرونا
علائم و نشانه ها تی، سرفه خشک، خستگی، سردرد، گلودرد، اسهال، از دست رفتن قدرت بویایی و چشایی، تنگی نفس
درمان پیشگیری
واکسن‌های تایید شده فایزر-بیونتک - مدورنا - جانسون و جانسون - آسترازنکا
قیمت آزمایش کرونا در منزل شروع قیمت از 380 هزار تومان
هزینه آزمایش کرونا برای شرکت ها و سازمان ها شروع قیمت از 380 هزار تومان

قیمت تست کرونا در منزل

زمان پاسخدهی آزمایش کرونا هزینه آزمایش
بین 24 الی 48 ساعت 350 هزار تومان
بین 5 الی 16 ساعت 450 هزار تومان
پروازی 450 هزار تومان
تست PCR و آنتی بادی 600 هزار تومان
چکاپ و تست PCR 600 هزار تومان
مشاوره رایگان

فهرست مطالب

همه چیز درباره تست کرونا

همه چیز درباره تست کرونا در منزل

با گذشت بیش از دو سال از این بیماری فراگیر جهانی، محققان توانستند به درک بهتری از این بیماری و راه‌های انتقال دست یابند. با توجه به نرخ شیوع بالای (بسیار مسری بودن آن) این بیماری، سازمان بهداشت جهانی، بهترین روش برای مقابله با آن‌را، پیشگیری دانست و استفاده از ماسک در اکثر کشورهای دنیا، اجباری گردید. پس از ظهور روش‌های شناسایی این بیماری و به منظور جلوگیری از انتقال آن بین افراد (خانواده، دوستان، همکاران و …)، انجام آزمایش کرونا در منزل متداول شد تا در صورت مثبت بودن نتیجه (ابتلا به تست کرونا)، دوران قرنطینه‌ی شخصی آغاز شده و سلامت دیگران به خطر نیفتد.

در حال حاضر (تیر 1401 ) شیوه نامه های بهداشتی هم حاکی از ان است که وزارت بهداشت دوز چهارم واکسن را میخواهد برای افراد بالای هفتاد سال الزامی کند و تزریق دوز بوستر برای سایر افراد جامعه را توصیه می کند ولی با توجه به اینکه کشورهای توسعه یافته جدیدا با موج و پیک جدیدی از کرونا روبرو شده اند احتمالا دولت تززیق دوزهای بعدی رو الزامی میکند تا از پیک های بعدی کرونا جلوگیری شود.

ویروس کرونا چیست

اولین بار، در سال 1965 میلادی، نوعی ویروس مشاهده گردید که بین انسان و حیوان مشترک بود. در اواخر همان دهه‌ی میلادی، ویروس‌هایی دیگری نیز مشاهده گردید که شبیه به همان ویروس اول بود. محققان متوجه شدند که این ویروس‌ها همگی از یک خانواده بوده و از آنجاییکه شاخک‌هایی شبیه به تاج داشتند، این خانواده را کرونا نامیدند. کرون به معنای تاج بوده و کرونا به معنای تاجدار. این خانواده عموما در دستگاه تنفسی حیوان و انسان لانه کرده و تکثیر می‌شود. این ویروس (همانند تمامی ویروس‌ها)، قابلیت جهش داشته و خود را با محیط اطراف تطبیق می‌دهد. بعضی از جهش‌ها باعث کاهش قدرت و بعضی از جهش‌ها نیز باعث افزایش قدرت آن‌ می‌شود.

کرونا چگونه به وجود آمد

متخصصان بر این باورند که خفاش منشا پیدایش SARS-CoV-2 بوده است. این عقیده زمانی تقویت شد که تحقیقات نشان داد، منشا پیدایش بعضی از بیماری‌های تنفسی مشابه، همانند مرس (که در خاورمیانه مشاهده گردید) و سارس نیز همین خفاش بوده است. تا آنجاییکه تحقیقات اجازه داد، مشخص گردید که اولین بار، این ویروس در قسمتی از ووهان (چین) مشاهده گردید که که در آنجا، حیوانات بدون پختن و بصورت خام به مصرف می‌رسیدند و این حیوانات نیز از بازارهای محلی، تهیه می‌شدند. در بعضی از مغازه‌های این شهر، حیوانات ممنوعه از جمله مار، خرس وحشی، راکون و به نقلی هم مورچه‌خوار فروخته می‌شد.

در زمان شروع پاندمی کرونا در ووهان، فصل فروش خفاش به اتمام رسیده بود. به همین جهت نیز بعضی از محققان، ریشه‌ی این ویروس را در حیوان دیگری به نام مورچه‌خوار دانسته‌اند. بعضی از مدل‌های کرونا که برروی مورچه‌خوار اثر کرده و در بدن آن حیوان قابلیت بقا و تکثیر داشتند، تشابه زیادی به ویروس SARS-CoV-2 داشته و بنابراین، این فرضیه نیز مورد تایید بعضی از کارشناسان قرار گرفت. به هر حال، باورها بر این است که خوردن آن حیوان به صورت خام (چه خفاش و چه مورچه‌خوار)، باعث شد که اولین ویروس SARS-CoV-2 وارد بدن انسان شده و زنجیره‌ای از اتفاقات را به دنبال داشته باشد.

اما آنچه که بدیهی است، این است که این ویروس توانسته با جهش‌های متوالی و بعضا خطرناک، تبدیل به بیماری مشترکی میان انسان و حیوان گردیده و از بدن حیوانات به بدن انسان منتقل شود. بعد از تطبیق ساختار این ویروس با بدن انسان (قابلیت بقا و تکثیر در بدن انسان) و همچنین بخاطر قدرت سرایت بالا، پاندمی کرونا در سرتاسر جهان، ایجاد شد.

انواع کرونا در جهان

انواع کرونا در جهان

نام کشور تاریخ کشف
آلفا انگلستان 28 آذر 1399
بتا آفریقای جنوبی 28 آذر 1399
گاما برزیل 21 خرداد 1400
دلتا هند 21 اردیبهشت 1400
اُمیکرون کشورهای مختلف 5 آذر 1400

منبع : سازمان جهانی بهداشت
https://www.who.int/activities/tracking-SARS-CoV-2-variants

انواع کرونا در ایران

یکی از ویژگی های ویروس کرونا سرعت انتقال سریع آن است . همین امر کرونا را به یک پاندمی تبدیل کرد . یعنی یک همه گیری جهانی . وقتی بیماری نام پاندمی رو یدک می کشد بدان معناست که تمامی جهان را فرا گرفته است . از همین رو تمامی انواع ویروس کرونا در جهان که در بخش قبلی اشاره کردیم در کشور ایران هم وارد شده است .

انواع کرونا جهش یافته

اولین ویروس از خانواده کرونا، در سال 1965 میلادی شناسایی گردید. کرون به معنای تاج بوده و از آنجایی که این خانواده‌ی ویروس شاخک‌هایی شبیه به تاج دارند، نام آن‌را کرونا و یا تاجدار نامیده‌اند. اولین ویروس شناسایی شده این خانواده که بر بدن انسان اثر داشت، اثر خطرناکی نداشته و فقط باعث ایجاد علائمی شبیه به سرماخوردگی می‌شد. در آخر همان دهه‌ی میلادی، محققان متوجه شدند که علاوه بر آن ویروس (اولین ویروس کشف شده از این خانواده)، چندین مدل دیگر نیز وجود داشته که همگی ظاهری مشابه با یکدیگر دارند و می‌توانند هم در بدن حیوانات و هم در بدن انسان‌ها زنده بمانند.

تحقیقات امروزه نشان داده است (تا به امروز) که هفت ویروس از خانواده‌ی کرونا و یا تاجداران، می‌توانند بر روی انسان اثر بگذارند. از این چند مدل، تا کنون سه مورد از آن‌ها در سطح کشور و یا کشورها پخش شده‌اند. در سال 2002 میلادی، اولین مورد سارس در قسمت‌های جنوب چین مشاهده گردید که به سرعت در 28 کشور جهان، پخش شد. در مدتی کمتر از 2 سال، بیش از 8 هزار نفر به این بیماری مبتلا شدند و از این میان، 774 نفر فوت کردند. این مدل کرونا یا همان سارس، علائمی از جمله تب، سردرد، اختلال تنفسی و سرفه را به همراه داشت.

در سال 2012 میلادی و در کشور عربستان، گونه‌ی جدید از این ویروس مشاهده گردید که نام مرس MERS به آن اختصاص داده شد. اکثر کسانی که به این بیماری مبتلا شدند، یا ساکن عربستان بودند و یا در آن زمان، سفری به این کشور داشتند. این بیماری، در مقایسه با بیماری سارس، قدرت سرایت کمتری داشت، اما مرگبارتر بود و باعث فوت 858 نفر گردید. این در حالی است که تنها، نزدیک به 2،500 نفر به این بیماری مبتلا شده بودند. علائمی که مرس در بیماران ایجاد می‌کرد، مشابه بیماری سارس بود، اما در بعضی موارد با از کار انداختن کلیه، صدمات جدی‌تری به بدن انسان می‌رساند.

در سال 2019 میلادی نیز آخرین عضو این خانواده، یعنی کووید-19 شناسایی شد که تا کنون، چندین و چند جهش داشته است.

چه کسانی باید تست کرونا دهند

تست کرونا در منزل

اگرچه تمامی افراد می‌توانند در هر زمان و مکانی اقدام به انجام تست کرونا نمایند، با این حال، به توصیه‌ی سازمان بهداشت جهانی، تنها در موارد زیر، انجام این آزمایش توصیه شده است:

  • بروز علائم بیماری کرونا
  • ابتلای یکی از نزدیکان، آشنایان، همکاران به این بیماری (که مستقیما و یا با واسطه با شما در ارتباط بوده است)
  • پیش و یا پس از حضور در مکان‌های پرتجمع (مهمانی، مسافرت و …)

چه کسانی به تست کرونا در منزل نیاز دارند

تست کرونا در منزل بهترین روش برای هر شخصیست که بخواهد بداند آیا به این بیماری مبتلا شده است یا خیر . در زیر به مزایای تست کرونا در منزل می پردازیم :

  • صرفه جویی در وقت و کاهش زمان انتظار متقاضی برای مطلع شدن از وضعیت خود
  • آلوده نکردن افراد دیگر در صورت ناقل بودن ( اعضای خانواده و افراد جامعه )
  • آلوده نشدن فرد متقاضی در صورت مراجعه به مراکز درمانی
  • دقت بالای تست ، در مراکز عمومی گاها به دلیل مراجعه بالا ضریب خطا افزایش پیدا می کند
  • ارائه خدمات و مشاوره رایگان و کمکی به بیمار
  • تسریع در شرایط قرنطینه در صورت مثبت بودن تست و در نتیجه تسریع در بهبودی
  • تسریع در بازگشت فرد به روال عادی و خروج از قرنطینه در صورت منفی شدن تست
  • عدم انتظار در صف های طولانی مدت آزمایشگاه
  • خلاصی از جای پارک و ترافیک های طولانی
  • کاهش هزینه های انجام تست

علاو ه بر موارد بالا  انجام تست کرونا در منزل  به افراد  در دسته بندی های زیر هم توصیه می شود

  • سالمندی در خانه دارید که توانایی رفتن به آزمایشگاه و تحمل سر و صدا و شلوغی و معطلی را ندارد.
  • دچار معلولیت هستید یا معلولی در خانه دارید که آزمایشگاه رفتن برایش دشوار است.
  • بردن کودکان به آزمایشگاه کاری دشوار است.چرا که بعضا آن‌ ها از محیط آزمایشگاه و شلوغی ‌ها می‌ترسند. طبیعتا اگر بتوانیم به جای مراجعه به آزمایشگاه، از خدمات آزمایش در محل استفاده کنیم، تجربه‌ بهتری از آزمایش را برای کودکانمان رقم خواهیم زد.
  • افرادی که به دنبال پیشگیری از شیوع ویروس کرونا هستند.

تست کرونا چگونه است

تست کرونا در دو مدل آنتی بادی و تشخیصی انجام می‌شود. تست‌های تشخیصی با استفاده از مخاط بینی انجام شده و تست آنتی‌بادی با استفاده از نمونه‌ی خون انجام می‌شود. در ادامه ، انواع روش های تست کرونا را با جزییات شرح خواهیم داد .به طور کلی تست های کرونا سریع بدون درد و با رعایت کامل مسائل بهداشتی صورت می گیرد . پس از رزرو نوبت، متخصصان به همراه کیت‌های مورد نیاز به محل شما مراجعه کرده و با توجه به نیاز شما یکی از انواع تست کرونا را انجام می دهند .

علائم کرونا

علائم کرونا

در زیر انواع علائم کرونا به تفکیک آورده شده است . پیشنهاد می شود در صورت مشاهده علائم سریعا با نرسینو تماس بگیرید.

علائم اولیه کرونا

علائم اولیه کرونا

به گفته سازمان جهانی بهداشت (WHO)، علائم اولیه کرونا می تواند خفیف باشد و به تدریج ظاهر شوند

علائم اولیه کرونا می تواند ترکیبی از حداقل دو مورد زیر باشد :

  • تب
  • لرز
  • درد عضلانی
  • سردرد
  • گلو درد
  • از دست دادن چشایی یا بویایی
  • سرفه
  • مشکلات تنفسی
  • خستگی
  • آبریزش و گرفتگی بینی
  • تهوع و استفراغ
  • اسهال

جدول میزان شیوع علائم کرونا در افراد

علامت شیوع ٪
سرفه خشک 60.4
تنگی نفس یا مشکلات تنفسی 41.1
تب 55.5
درد عضلانی 44.6
سردرد 42.6
گلو درد 31.2
اختلال بویایی و چشایی 64.4
خستگی 68.3

 

علائم کرونا در کودکان

علائم کرونا در کودکان

علائم اولیه  کرونا در کودکان مشابه علائم بزرگسالان و خفیف است. با توجه به اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها cdc ، علائم اولیه در کودکان مبتلا به کرونا  در درصدهای زیر است :

علامتشیوع (٪)
تب56
سرفه خشک54
تنگی نفس13

علائم کرونا امیکرون

علائم کرونا امیکرون

علائم رایج کرونا امیکرون به شرح زیر می باشد :

  • گلو درد
  • صدای خشن
  • سرفه کردن
  • خستگی
  • گرفتگی بینی
  • آبریزش بینی
  • سردرد
  • دردهای عضلانی

به غیر از موارد بالا برخی دیگر از علائم کرونا امیکرون هم وجود دارد که گاها در  فرد بیمار دیده می شود . از این علائم می توان به اسهال ، ناهنجاری های پوستی ، فقدان چشایی و بویایی ، مشکلات گوارشی و اختلال هوشیاری نیز اشاره کرد .  در صورت مشاهده علائم تنفسی مانند تنگی نفس سریعا به پزشک مراجعه کنید.

علائم کرونا دلتا

از اصلی ترین علائم  سویه های اولیه کرونا می توان :

  • تب بالا
  • سرفه مداوم
  • از دست دادن یا تغییر در حس بویایی یا چشایی

را نام برد. اما آیا علائم دلتا متفاوت است؟ با توجه به تحقیقات صورت گرفته توسط سازمان جهانی بهداشت ، سویه دلتا علائم مختلفی ایجاد می کند. این علائم جدید عبارتند از:

  • سردرد
  • عطسه کردن
  • آبریزش بینی
  • گلو درد

 

علائم کرونا انگلیسی

زمانی که کرونا انگلیسی شیوع پیدا کرد دولت انکلستان علاوه بر علائم رایج ان زمان کرونا، 9 تا از علائم دیگر کرونا معرفی کرد :

  • تنگی نفس
  • احساس خستگی یا فرسودگی
  • بدن دردناک
  • سردرد
  • گلو درد
  • انسداد یا آبریزش بینی
  • از دست دادن اشتها
  • اسهال
  • احساس بیماری یا بیماری

 

کرونا چگونه منتقل میشود

photo_2022-07-14_01-کرونا چگونه منتقل می شود06-18

آخرین بررسی‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که نوع جدید ویروس کرونا که یک بیماری در دستگاه تنفسی است، از طریق قطرات و ذرات ریز تنفسی ایجاد می‌شود. هنگامیکه فرد مبتلا به این بیماری عطسه و یا سرفه کند، حجم زیادی از این ویروس وارد محیط اطراف می‌شود. اگرچه این ویروس از طریق سطوح منتقل نمی‌شود، اما به دلیل اینکه قطرات سرفه یا عطسه و یا آب بینی، ممکن است بر روی سطح باقی مانده و در اسر تماس دست با آن مکان و سپس دست زدن به دهان و بینی، این ویروس به فرد دیگری منتقل شود، اما راه اصلی آن، همان سرفه یا عطسه‌ی فرد مبتلا به این بیماری است.

بنابراین، سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند که برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده شده (تا حداقل، حجم ویروس وارد شده به بدن کاهش یابد) و علاوه بر آن، دست‌ها به صورت مستمر ضدعفونی شوند. همچنین افراد باید حتی‌المقدور، دست خود را به دهان، بینی و چشم‌های خود نزنند.

کرونا کی منتقل میشه ؟

یکبار دیگر در پاسخ به این پرسش که کرونا کی منتقل میشه باید گفت :

  • تنفس در هوا در نزدیکی فرد آلوده که در حال بازدم قطرات کوچک و ذرات حاوی ویروس
  • وجود این قطرات و ذرات کوچک حاوی ویروس روی چشم‌ها، بینی یا دهان، به ویژه از طریق پاشیدن حالت اسپری‌ مانند سرفه یا عطسه
  • لمس چشم ها، بینی یا دهان با دست هایی که ویروس روی آنها وجود دارد

کرونا از چشم منتقل میشود ؟

بله . این ویروس در اشک  افراد مبتلا به کووید-19 شناسایی شده است.”اگر کسی چشمان خود را بمالد و سپس شخص دیگری را لمس کند یا سطحی را لمس کند، این نوع مکانیسم انتقال ممکن است رخ بدهد.

کرونا از سطح منتقل میشود ؟

بله .اگر فرد الوده مخاط دهان چشم یا بینی خود را به سطحی بمالد و فرد دیگر آن را لمس کند و به دستگاه تنفسی خود بمالد . ولی دقیقا مشخص نیست ویروس کرونا چه مدت روی سطوح زنده می ماند.

انواع تست کرونا

انواع تست کزونا

در زیر انواع تست کرونا در منزل و آزمایشگاه را شرح خواهیم داد :

تست کرونا پی سی آر

تست کرونا پی سی آر چیست؟

تست کرونا پی سی آر برای COVID-19 یک آزمایش مولکولی است که در آن نمونه از دستگاه تنفسی فوقانی شما را تجزیه و تحلیل می‌کند و به دنبال ماده ژنتیکی یا همان  ویروسی است که باعث کرونا می‌شود.  آزمایش PCR از زمانی که درسال 2020 برای استفاده مجاز شد، آزمایش استاندارد طلایی برای تشخیص کرونا بوده است. این آزمایش دقیق و قابل اعتماد است.

ویدیو تست کرونا پی سی آر

تست پی سی آر یکی از تست هایی است که برای تشخیص بیماری کرونا انجام می شود. این تست هم در مراکز بهداشتی و هم توسط خود فرد با کیت هایی که در داروخانه ها یافت می شود ، قابل اجراست.

تست کرونا پی سی آر توسط پرستار در منزل یا آزمایشگاه : ابتدا پرستار سوآپ ( وسیله ای که مانند گوش پاک کن است) را در بینی فرو می برد و می چرخاند تا مخاط بینی را جمع آوری کند. گاهی پرستار از مخاط حلق نمونه برداری می کند. سپس سوآپ را در محلول ویژه ای می گذارد و 8 ساعت بعد جواب تست را به شما اعلام می کند.

تست کرونا پی سی آر توسط خود فرد با کیت : سوآپ را باید در داخل سوراخ بینی کنید و بچرخانید. این کار باید در هر دو سوراخ بینی صورت گیرد. پس از آن باید این سواپ را در محلول ویژه قرار دهید و پس از دو دقیقه باید محلول را در کیت نمونه بگذارید و منتظر پاسخ باشید. طی چند دقیقه علامت هایی که در کیت به وجود می آید به شما نشان می دهد که آیا به بیماری کرونا مبتلا هستید یا خیر!

*توصیه ما به شما این است اگر این تست را در خانه انجام میدهید از کسی بخواهید آن را برایتان انجام دهد. زیرا فرو کردن سوآپ در بینی حس ناخوشایندی دارد و ممکن است فرد خودش نتواند به خوبی نمونه بردای را انجام دهد.

توضیحات تکمیلی در خصوص روش استفاده از تست پی سی آر در منزل :

روش استفاده از «کیت تست پی سی آر در منزل» بر روی محصول آمده است. این دستور العمل به صورت زیر است:

  • ابتدا وسیله ای را که مانند گوش پاک کن (سوآپ) است در سوارخ بینی خود فشار دهید و 5 بار بچرخانید. این کار را با سوراخ دیگر بینی خود انجام دهید. این کار حداقل باید طی دو دقیقه انجام شود. شتاب برای انجام نمونه گیری از بینی می تواند دقت این تست را پایین بیاورد.
  • سپس باید این وسیله را در محلولی که همراه با کیت وجود دارد بگذارید و حدود دقیقه صبر کنید.
  • پس از آن چند قطره از محلول را در محل نمونه گیری قرار دهید و منتظر جواب تست باشید.
  • دستور العمل جواب تست بر روی جعبه آمده است.

آیا تست پی سی آر در منزل قابل اعتماد است

یکی از سوالاتی که دائما در زمان خرید این کیت ها پرسیده می شود در مورد میزان اعتماد به آنهاست. بررسی های آماری نشان می دهند که این تست ها بالای 90 درصد قابل اعتماد هستند، اما با این وجود توصیه می شود افراد مشکوک برای اطمینان از سلامتی خود به مراکز درمانی نیز مراجعه کنند.

آیا این تست را خودمان انجام دهیم یا از کسی بخواهیم برایمان انجام دهد؟

شما می توانید به راحتی این تست را خودتان انجام دهید، اما با توجه به این موضوع که قرار دادن سوآپ در بینی حس بدی را به وجود می آورد ممکن است افراد این کار را به درستی انجام دهند. به همین دلیل توصیه می شود این تست را کسی برایتان انجام دهد.

چه زمانی باید از تست کرونا پی سی آر استفاده کنیم؟

تست پی سی آر را شما معمولا زمانی که با سردرد و بدن درد، تنگی نفس و مهمتر از همه تب بالا رو به رو هستید باید انجام دهید. صددرصد این نوع تست می تواند برای شما یک تست ضروری با این اوصاف به حساب آید که از انتهای بینی و حلق عملیات آزمایش آن را آغاز می کنند؛ چرا که بعد از یک هفته که علائم خود را نشان می دهند، قسمت انتهای بینی و حلق می تواند برای نمونه گیری بسیار موثرتر باشد. زمانی که علائم گفته شده به صورت خفیف بروز پیدا می‌کند، اصولا بنابر توصیه پزشک شما می توانید از این تست استفاده کنید که معمولا افراد بالاتر از ۵۵ سال و یا آن دسته از عزیزانی که به هر دلیلی با بیماری های مختلف سیستم ایمنی بدن مواجه هستند، این تست برای آن ها ضروری به حساب می آید.

انجام تست پی سی آر را بهتر است افرادی که به بیماری های خاصی همچون دیابت، مشکلات قلبی عروقی، تنفسی، سرطان و فشار خون بالا مبتلاء هستند یک تست ضروری در نظر بگیرند. حتی نباید خانم های عزیز باردار نیز در زمان بروز علائم کرونا از انجام این تست غافل شوند و در صورت بروز علائم گفته شده این نوع تست یک تست ضروری محسوب می شود و معمولا کارمندان پر تلاشی که در قسمت مراقبت های پزشکی فعالیت می کنند و جزء افراد پرخطر به حساب می آیند، بهتر است انجام این تست را یک ضرورت در نظر بگیرند. به هر حال داروهای خاصی مانند کروتون که می تواند سیستم ایمنی بدن را تا حدودی سرکوب کند، باعث می شود تا مصرف‌کننده با وجود علائم کرونا از این تست به عنوان یک ضرورت کامل استفاده نماید. ویروس کرونا را جدی بگیرید؛ چرا که جدی نگرفتن آن عواقب سنگینی را برجا می گذارد.

تست کرونا آنتی بادی

تست آنتی بادی کرونا

آنتی بادی نوعی آزمایش است که برای اکثر بیماری‌ها قابل استفاده است. در این آزمایش که نوعی تست از خون است، وجود ماده‌های پروتئنی بررسی می‌شود. این پروتئین با خود ویروس متفاوت بوده و زمانی در بدن بوجود می‌آید که فرد در معرض بیماری یا عفونت قرار گرفته و سیستم ایمنی بدن برای مقابله با آن، مواد پروتئینی تولید کرده باشد. در مراحل اولیه‌ی ابتلا به بیماری، آنتی بادی‌ای به نام IgM در بدن تولید شده و با گذر زمان، آنتی بادی دیگری به نام IgG تولید می‌شود.

در تست آنتی بادی کرونا، نمونه‌ی خون فرد بررسی شده و وجود هر دو پروتئین IgM و IgG مورد بررسی قرار می‌گیرد. عموما، با گذشت 14 روز از بروز علائم اولیه‌ی این بیماری، آنتی بادی IgG در بدن شکل گرفته و تا مدت‌ها پس از درمان بیماری، در سیستم خون بدن باقی می‌ماند. تحقیقات هنوز نتوانسته در خصوص طول عمر این آنتی بادی در بدن، و مدت محافظت از بدن در برابر این بیماری به نتیجه‌ی جامع برسد.

تست کرونا آنتی بادی رو عموما ۳۰ روز بعد از اینکه فرد به کرونا مبتلا شد و طول درمانش طی شد انجام می دهند ،هدف تست کرونا آنتی بادی این است که که آیا پادتن در بدن تولید شده و مصونیت ایجاد کرده است ؟ یا خیر ؟

تفاوت تست کرونا پی سی آر  با آنتی بادی چیست؟

تست  پی سی آر  برای بررسی حضور ویروس فعال کرونا انجام می‌شود. اما تست آنتی بادی، بیانگر سطح دو پروتئین IgG و IgM است. از تست PCR برای بررسی ابتلا و یا عدم ابتلا به این بیماری استفاده شده و از تست آنتی بادی، برای بررسی سابقه‌ی ابتلا به این بیماری و وجود مصنویت در برابر بیماری استفاده می شود.

آیا استفاده از تست آنتی بادی کرونا برای تشخیص ابتلا به این بیماری کافی است؟

خیر. میزان آنتی بادی بدن، عموما 14 روز پس از ابتلا به این بیماری بالا رفته و قابل شناسایی است. بنابراین، این تست کاربردی تشخیصی نداشته و از آن برای بررسی میزان مصونیت فرد در برابر عامل بیماری کووید-19 یا همان ویروس کرونا استفاده می شود.

تست کرونا آنتی بادی در منزل

این روزها بسیار می شنویم که افراد در کنار تست PCR؛ اقدام به انجام تست آنتی بادی نیز می کنند. تست آنتی بادی یک منبع مطمئن به منظور تشخیص وجود آنتی بادی های ویروس کرونا در بدن است. به بیان ساده تر؛ تست آنتی بادی مشخص می کند تا چند درصد شما در برابر این ویروس ایمن هستید. از آنجایی که این روزها رفتن به آزمایشگاه ها می تواند بسیار خطرناک باشد، بنابرین انجام آزمایش آنتی بادی در منزل می تواند یک گزینه مطمئن باشد که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت خواهیم کرد.

تست کرونا رپید

تست کرونا رپید

تست کرونا رپید یا همان تست سریع کرونا در مدل های مختلف موجود است . مانند تست سریع پی سی آر . اما به دلیل دقت پایین توصیه نمی شود .

همچنین تست کرونا آنتی ژن یک تست محبوب برای تشخیص کرونا می باشد. اگرچه این تست‌های خانگی دقت کمتری نسبت به تست‌های PCR در مراحل اولیه ویروس یا هنگام بهبودی از عفونت دارند، اما انجام آن راحت است . این تست های سریع را می توان در خانه یا مدرسه استفاده کرد و در 15 تا 20 دقیقه نتیجه آن را مشاهده کرد .

تست کرونا آنتی ژن

به صورت کلی در ایران به تست رپید پی سی آر تست آنتی ژن می گویند . اما تست کرونا آنتی ژن معنی تخصصی دیگری هم دارد . تست کرونا آنتی ژن از ویژگی‌های ساختاری بیرون ویروس به نام آنتی‌ژن‌ها استفاده می کند . آنتی ژن ها پروتئین‌های کوچکی هستند که ویروس را می‌سازند  که ممکن است در نمونه بیمار وجود داشته باشند. برای مثال، وقتی نمونه ای از بینی فردی که حاوی آنتی ژن SARS-CoV-2 باشد بگیرند ، آزمایش آنتی ژن نتیجه را از طریق تغییر رنگ یا فلورسانس نشان می دهد.

تست کرونا امیکرون

افرادی که علائم ابتلا به ویروس کرونا امیکرون را دارند می توانند از روش های رایج تست کرونا برای تشخیص سویه ی امیکرون استفاده کنند . مانند تست پی سی آر یا تست آنتی بادی . به طور کلی یک روش اختصاصی برای تست کرونا امیکرون وجود ندارد بلکه از هما ن روش های استاندارد اما با کیت های جدید برای تشخیص استفاده می کنند . بعد از آمدن سویه امیکرون ، تست پی سی ار امیکرون هم تستی هست که با کیت جدیدی انجام می شود و اطلاعات بیشتری از ویروس کرونا در اختیار قرار میدهد و سویه کرونا رو مشخص می کند .  در جواب ازمایش سویه الفا ، بتا ، دلتا یا امیکرن مشخص و در برگه جواب قید می شود .

تست کرونا برای کودکان

تست کرونا برای کودکان

در نرسینو ما توصیه می کنیم تست کرونا برای کودکان خود را در منزل انجام دهید و پای آن ها را به مراکز بهداشتی و بیمارستان ها باز نکنید. همچنین به دلیل حساسیت کار با کودکان و رعایت فرایند های بهداشتی و نتیجه دقیق پیشنهاد یم شود با کارشناسان ما در نرسین وتماس بگیرید تا انجام تست توسط پرستار صورت پذیرد .

تست کرونا برای پرواز خارجی و خروج از کشور

تست کرونا برای پرواز خارجی

بسیاری از ایرلاین‌های فعال در سطح ایران و جهان، از پذیرش مسافرانی که تست کرونا نداده باشند و برگه واکسیناسیون نداشته باشند ، خودداری خواهند کرد. تست کرونا برای پرواز باید نهایتا تا 96 ساعت قبل انجام شده باشد . برای اطلاعات بیشتر از تست کرونا برای پرواز اینجا کلیک کنید.

نکاتی برای انجام تست کرونا در منزل

اگر قصد استفاده از خدمات آزمایش پی سی آر در منزل را دارید، شما باید قبل از اقدام نکات زیر را بدانید:

  • هدف از انجام تست تشخیص وجود ویروس کرونا در بدن است.
  • برای آمادگی قبل از آزمایش نباید تا چند ساعت قبل از تست قرقره کرده باشید.
  • نمونه از بزاق دهان و بینی شما گرفته می شود.
  • بعد از پرداخت آنلاین هزینه تا 24 ساعت کاری به منزل شما مراجعه خواهد شد.
  • بعد از پرداخت مبلغ تا 4 ساعت زمان هماهنگی شما برای آدرس دهی وجود دارد.
  • جواب تست شما تا 24 ساعت کاری آماده خواهد بود.
  • این نوع تست برای تمامی پروژه های داخلی و بین المللی قابل استفاده است.

مورد آخر به این معنی است که جواب آن در سطح جهانی مورد تایید بوده و جای هیچگونه نگرانی نیست. اگر قصد خروج از کشور را دارید، این مورد را حتما با پشتیبانی هماهنگ کنید.

جواب تست کرونا

جواب تست کرونا

جواب آزمایش تشخیصی کرونا بین 5 الی 48 ساعت قابل ارائه است. در بعضی از موارد (مثلا هنگام مسافرت خارجی)، افراد نیاز دارند تا هرچه سریعتر برگه‌ی آزمایش خود را تحویل گرفته و به همین جهت، آزمایشگاه کار آن‌ها را در اولویت قرار داده و تست آن‌ها با سرعت بیشتری آنالیز می‌شود.

 

خطا در تست کرونا در منزل

با اینکه احتمال خطا در انجام تست کرونا در منزل بسیار اندک است؛ اما به دلایل زیر ممکن است تست شما دارای خطا باشد:

احتمال خطا در آزمایش کرونا چقدر است؟

  • اگر ویروس تازه وارد بدن شده باشد یا میزان آن کم باشد.
  • نمونه برداشته شده از ته حلق به مقدار کافی ویروس نداشته باشد.
  • گوش پاک کن یا نمونه مخاط در هنگام انجام تست تصادفا آلوده شده باشد.
  • گوش پاک کن قبل از بررسی در دمای مناسب نگهداری نشده باشد.
  • خیلی زود یا خیلی دیر نسبت به انجام آزمایش اقدام شده باشد.

آزمایش تشخیص عفونتی یا همان PCR قابل اعتمادترین آزمایشی است که در حال حاضر به منظور تشخیص کرونا انجام می شود. معمولا آزمایش کرونا از دقت بالایی برخوردار است اما با این حال ممکن است در مواقعی به علت های مختلف خطا داشته باشد. با این حال توصیه می شود که به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره؛ این فرایند را در خانه انجام دهید.

آمار کرونا

آمار کرونا

از زمان پیدایش کرونا در جهان شیوع این ویروس فراز و نشیب های بسیاری داشته .از این رو آمار لحظه ای کرونا برای افراد بستگی به زمانهای مختلف مهم شد. در زیر نمودار های لحظه ای از آمار کرونا بر اساس میزان ابتلا و واکسیناسیون در جهان آورده شده است .

آمار کرونا بر اساس میزان ابتلا در جهان

آمار کرونا بر اساس میزان واکسیناسیون

تست پی سی آر رایگان

تست پی سی آر رایگان در اغلب شهرهای بزرگ و مراکز استان ها انجام می شود. البته شرایط رایگان بودن برای افراد متفاوت است. اغلب مراکز برای تست کرونا هزینه دریافت می کنند. اما در برخی شرایط خاص رایگان بودن آن نیز ممکن است. اغلب مراکز دولتی مانند مراکز بهداشت تست پی سی آر رایگان را انجام می دهند. نتیجه این تست نیز کاملا صحیح و مورد اعتماد است.

تست پی سی آر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

تست کرونا برای بیمه شدگان تامین اجتماعی رایگان است. این دستور از جانب مقام معظم رهبری صادر شده و و توسط دولت نیز ابلاغ شده است. این تست هم اکنون در مراکز ذکر شده از طرف دولت به صورت رایگان انجام می شود. در اینجا توجه به سه نکته حائز اهمیت است:

  • تست پی سی آر رایگان تنها در مراکز مجاز و با رعایت استانداردها و ضوابط فنی آزمایشگاه مرجع سلامت انجام می شود.
  • شما باید اطلاعات خود را در در سامانه های پرونده الکترونیک سطح یک تبادل اطلاعات و در سامانه پرونده الکترونیک ایرانیان (سپاس) سطح دو به ثبت رسانده باشید.
  • در تمامی مراکز یاد شده رعایت اندیکاسیون و پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت ضروری است.

تست پی سی آر رایگان بعد از دستور رهبری و ابلاغیه سازمان بهداشت در تمامی مراکز استان ها انجام شد. در حال حاضر نیز شما می توانید با ثبت اطلاعات خود در در سامانه های پرونده الکترونیک سطح یک و سامانه پرونده الکترونیک ایرانیان (سپاس) سطح دو تست رایگان خود را در یکی از مراکز معتبر شهرتان انجام دهید.

آیا تست کرونا در منزل رایگان است ؟

انجام تست در خانه هزینه دارد و اغلب رایگان نیست. اگر به دنبال قیمت انواع تست هستید، پیشنهاد می کنیم قبل از هر کاری قیمت تست مورد نظرتان را از مراکز مختلف جویا شوید. از آنجایی که این نوع تست را معمولا در مواقع بحرانی انجام می دهیم، هزینه آن در مقایسه با اطمینان از سلامتی شما در اولویت نخواهد بود.

آزمایش کرونا برای شرکت ها و سازمان ها

بعضی از شرکت‌ها به صورت مستمر از پرسنل خود تست کرونا گرفته تا مانع از شیوع بیماری در مجموعه شوند. این تست با حضور متخصصان در محل شرکت انجام شده و با توجه به تعداد نفرات شرکت، زمان و هزینه‌ی آن تغییر خواهد کرد. در صورتیکه نیاز به انجام تست کرونا برای شرکت خود دارید، کافی است تماس حاصل نمایید تا در سریعترین زمان ممکن، آزمایش کرونا در محل شما انجام شده و نتایج آن در کمتر از 24 ساعت به دست شما برسد.

مراکز تست کرونا

تست کرونا در منزل تهران

مراکز تست کرونا تهران

تهران بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر تهران است و بدیهی است که در زمان های پندمی؛ تهران بیشتر از بقیه شهر ها در معرض آسیب و خطر قرار می گیرد. نمونه این ادعا با شیوع ویروس کرونا اثبات می شود. از زمان شروع این همه گیری روزانه افراد بسیاری در تهران بستری شده و افراد بسیاری به کام مرگ می روند. بنابرین لزوم انجام تست pcr به محض مشاهده اولین علائم مشخص می شود. در ادامه این مطلب درباره ضرورت انجام تست pcr در تهران بیشتر صحبت خواهیم کرد.

در روزهای اول ممکن است سردرد و درد پشت چشم تجربه کنید که ممکن است با سرماخوردگی فصلی و سینوزیت اشتباه بگیرید. در صورت مشاهده علائمی مانند سردرد، خستگی مفرط، تب، گلو درد، تنگی نفس، سرفه خشک یا درد عضلانی حتما به انجام تست pcr در تهران اقدام کنید. با تشخیص به موقع این بیماری می توانید مراقبت های لازم را به عمل آورده و مانع از شیوع بیشتر این ویروس در میان جامعه شوید. همچنین با این کار از خود، نزدیکان و عزیزان خود نیز مراقبت خواهید کرد.

تست کرونا در منزل تهران به چه صورت انجام می گیرد؟

برای نمونه گیری تست PCR در منزل کارشناس آزمایشگاه از یک گوش پاک کن استریل شده برای گرفتن نمونه مخاط از حلق یا بینی استفاده می کند. سپس گوش پاک کن را در ظرف استریل شده می گذارد و در آن را برای ارسال به آزمایشگاه محکم می  کند. توجه داشته باشید که گوش کن باید طی این مرحله تحت دمای خاص نگهداری شود تا ویروس زنده بماند و تست دقیق باشد. نمونه باید ظرف 72 ساعت به آزمایشگاه برسد.به همین دلیل نمونه سریعا به آزمایشگاه منتقل می شود.

تست PCR در منزل یکی از آزمایش هایی می باشد که می توانید بدون دغدغه و هزینه های اضافی برای حمل و نقل و همچنین در کمترین زمان انجام دهید و از صحت سلامت خود و اعضای خانواده خود اطمینان حاصل کنید. اگر شما یا سایر اعضای خانواده در شرایط قرنطینه به سر می برید یا در هر صورت مایل به مراجعه به مراکز درمانی و انجام حضوری آزمایش ندارید تست PCR در منزل راه حل بسیار مناسبی برای موضوع می باشد. اما سوالی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد که چرا تست PCR در منزل؟ در ادامه به شرح علت این موضوع می پردازیم:

مراکز درمانی و آزمایشگاه ها این روز ها ممکن هستند خود آلوده باشند و باعث انتقال بیماری ها شوند. این روز ها علاوه بر پاندمی کرونا با نزدیک شدن به فصل سرد سال همزمانی این ویروس را با ویروس آنفولانزا خواهیم دید.  مراکز درمانی به علت حضور بیماران کرونا و آنفولانزا با حضور در این مراکز احتمال ابتلا به این بیماری ها بسیار افزایش می یابند. بنابراین اگر فقط احتمال ابتلا به کرونا را در خود حس می کنیم و نیازی به بستری شدن نباشد ، سعی کنیم در این مراکز کمتر حضور یابیم.

با انجام تست PCR در منزل دیگر نیازی به خارج شدن از منزل و رها کردن قرنطینه نمی باشد. همچنین همکاران ما در نرسینو تمامی موارد پروتکل های بهداشتی از جمله شیلد و ماسک و دستکش و اسپری الکل جهت ضد عفونی را همراه خود دارند و مراقب سلامتی شما و خودشان هستند . افرادی مانند سالمندان، زنان باردار، بیماران قلبی و پیوندی بیش از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند.  بنابراین این افراد باید از قرار گرفتن در مکان هایی پر ازدحام  خودداری کنند. در صورت مشاهده علائمی مانند سرفه؛ تنگی نفس، گلودرد یا تب از مراجعه به مراکز درمانی خودداری کرده و به انجام تست pcr در منزل تهران اقدام کنید تا زنجیره انتقال سریعتر قطع شود.

تست کرونا در منزل کرج

تست کرونا در منزل مشهد

تست کرونا در منزل رشت

تست کرونا در منزل شیراز

تست کرونا در منزل اصفهان

تست کرونا در منزل اهواز

تست کرونا در منزل تبریز

تست کرونا در ترکیه

تست کرونا در استانبول

تست کرونا در ازمیر

تست کرونا در آنکارا

تست کرونا در تفلیس

تست کرونا در دبی

تست کرونا در آنتالیا

تست کرونا در فرودگاه امام

سوالات متداول تست کرونا

تنها و دقیق‌ترین تستی که می‌تواند شما را از وجود ابتلا به ویروس کرونا مطلع کند، تست PCR بوده و هزینه‌ی هر آزمایش PCR در منزل 450 هزار تومان است.

این تست فرد را از اینکه در گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده یا خیر، مطلع کرده و مشخص می‌کند که چه مقدار آنتی بادی در بدن فرد تولید شده و ایمنی سطح بدن تا چه مقدار بالا رفته است.

نتیجه آزمایش بر اساس جدول ارایه شده در سریع ترین حالت بین 5 الی 12 ساعت کاری بعد از نمونه گیری و از طریق واتساپ پشتیبانی به شما اعلام خواهد شد.

در صورت نیاز به فاکتور، پس از انجام آزمایش ، فاکتور رسمی ارایه می گردد. هزینه‌ی پرداختی شما شامل هزینه‌ی آزمایش، نمونه گیری و ایاب و ذهاب می‌باشد ، تمام هزینه در فاکتور ذکر می شود و شما میتوانید با ارایه فاکتور به بیمه ، هزینه آن را دریافت کنید 

نرسینو استارتاپ دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی ایران می باشد .

تست کرونا مخصوص پرواز مورد تایید ایرلاین های ترکیش، پگاسوس، ایران ایر، ایران ایرتور ، قطر ایرویز ، ماهان ، آسمان ، قشم ایر ، فری برد ، امارات ، ارمنیا ایرلاین ، معراج و ایرلاین های عربی  و سایر ایرلاین‌ها … خواهد بود.

بعد از آمدن سویه امیکرون ، تست پی سی ار امیکرون هم تستی هست که با کیت جدیدی انجام می شود و اطلاعات بیشتری از ویروس کرونا در اختیار قرار میدهد و سویه کرونا رو مشخص می کند .  در جواب ازمایش سویه الفا ، بتا ، دلتا یا امیکرن مشخص و در برگه جواب قید می شود .

تست کرونا دردناک نیست، اما ممکن است کمی ناخوشایند باشد – آن هم به این دلیل است که شما معمولا چیزی را وارد بینی خود نمی کنید ! اگرچه اینکار بسیار سریع انجام می شود ،چیزی حدود چند ثانیه.

دقت تست کرونا بستگی به زمان انجام تست و نوع آن دارد . اگر شما از تست های رپید استفاده نکنید و اگر توسط متخصص به شیوه صحیح تست گرفته شود ، تست کرونا معمولا دقیق است

خیر. نیازی به ناشتا بودن نیست.

خود فرایند تست هیچ گونه ضرر و خطری برای بیمار ندارد . اما محل انجام تست می تواند خطرناک باشد . اگر تست در مراکزی صورت گیرد که آلوده به ویروس کرونا است و بهداشت فردی و محیطی رعایت نشده باشد می تواند فرد را آلود هبه ویروس کند .

در حال حاضر هیچ داده قطعی مبنی بر ارتباط ویروس کرونا با سرطان ریه وجود ندارد. با این حال، یک تحقیق اولیه در ووهان چین نشان داده است که بیماران مبتلا به سرطان ریه تقریباً دو برابر بیشتر از جمعیت عمومی در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند.

ریزش موی موقت پس از تب یا گزارندن یک دوره بیماری، امر طبیعی است. گرچه ریزش مو می تواند به دلیل استرس هم باشد. اما این عارضه به صورت نرمال در دوران پس از کرونا موقتی است .

کرونا در بعضی افراد باعث از دست دادن حس چشایی و بویایی و در نتیجه کاهش اشتها می شود . از دست دادن اشتها می تواند بر میزان مصرف غذای بیمار در نتیجه وزن آن اثر بگذارد .

کرونا به طور مستقیم معمولا باعث یبوست نمی شود، اما سایر عوامل مرتبط با عفونت کرونا ممکن است به طور غیر مستقیم باعث ایجاد یبوست شوند.

عطسه به طور معمول از علائم کرونا نیست، و به احتمال زیاد نشانه یک سرماخوردگی یا آلرژی معمولی است. همچنین عطسه بیش از حد معمول، می تواند نشانه کرونا در افرادی باشد که تازه واکسینه شده اند، اما معمولاً در کسانی که واکسینه نشده اند اینگونه نیست.

بله. سیگار کشیدن افراد ربطی به خطر ابتلای آن ها به کرونا ندارد  همچنین افراد سیگاری اگر به ویروس کرونا مبتلا شوند امکان شدید بودن علائم آن ها بیشتر است .

افزودن لایه‌های بیشتر به یک ماسک یا استفاده از دو ماسک، تعداد قطرات تنفسی حاوی ویروس را که از طریق ماسک وارد می‌شوند را کاهش می‌دهد. در نتیجه استفاده از دو ماسک بهتر از یک ماسک است .

حیوانات خانگی در سراسر جهان، از جمله گربه‌ها و سگ‌ها، عمدتاً پس از تماس نزدیک با افراد مبتلا به کووید-19، به ویروسی آلوده شده‌اند که باعث کرونا می‌شود.

خطر انتقال کرونا توسط حیوانات خانگی به افراد کم است. به صورت حیوانات خانگی ماسک نزنید؛ ماسک ها می توانند به حیوان خانگی شما آسیب برسانند

در نتیجه آخرین تحقیقات ، در نمونه های عرق گرفته شده از پیشانی افراد مبتلا ویروس کرونا وجود نداشته است . بنابراین می توان نتیجه گرفت که عرق بیماران مبتلا به کووید-19 نمی تواند آن را منتقل کند. با این حال این ترشحات می توانند به راحتی با سایر مایعات بدن آلوده شوند

جواب ای نسوال بستگی به عوامل متعددی دارد . میزان مصونیت فرد به ویروس ، سیستم ایمنی بدن ، انواع جهش یافته و جدید ویروس و … . اما به طور کلی امکان ابتلای مجدد فرد به ویروس وجود دارد .

مثبت شدن تست کرونا به این معنی است که شما مقداری از ویروس را در بدن خود دارید. با این حال، یک آزمایش مثبت همیشه به شما نمی گوید که آیا می توانید ویروس را به افراد دیگر منتقل کنید یا خیر.

بله.تحقیقات نشان داده کودکان می توانند ناقل ویروس کرونا باشند.

تست آنلاین کرونا

ویدئو تست کرونا در منزل

همانطور که بیان شد، تست کرونا در دو مدل آنتی بادی و تشخیصی انجام می‌شود. تست‌های تشخیصی با استفاده از مخاط بینی انجام شده و تست آنتی‌بادی با استفاده از نمونه‌ی خون انجام می‌شود. در ادامه، هر دو روش توضیح داده خواهد شد. پس از رزرو نوبت، متخصصان به همراه کیت‌های مورد نیاز به محل شما مراجعه کرده و یک یا هر دو تست زیر را انجام می‌دهند.

اسکرول به بالا